پایگاه خبری هامپوئیل
0

بررسی مسائل نیروگاه سهند و کاوه سودا

بررسی مسائل نیروگاه سهند و کاوه سودا
بازدید 26

نماینده مردم بناب اعلام کرد: ما به دنبال رسیدگی به مطالبات مردم درباره مسائل مربوط به نیروگاه سهند و کاوه سودا هستیم. در این راستا، اخیراً با همکاری استان، توانسته‌ایم برخی از اقدامات و پروژه‌های جدید را متوقف کنیم.

محمد باقری بنابی، در جلسه‌یی که با خبرنگاران شهرستان بناب داشت، به سوالی مبنی بر شفاف‌سازی مالکیت پروژه استخر و پارک آبی مسجد راه کربلا، پاسخ داد.

او اظهار کرد: این پروژه از زمین‌هایی که تحت مالکیت واحد راه و شهرسازی قرار دارند، شروع شده است و ما با احترام به مسئولیت‌های اجتماعی ما، به دنبال این هستیم که مالکیت این پروژه را به نام مجتمع فولاد صنعت بناب ثبت کنیم.

نماینده بناب به مسئله جدی کمبود آب شرب در این شهرستان اشاره کرد و بیان کرد که نیاز به حدود ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه برای شرب در شهرستان بناب وجود دارد، در حالی که در حال حاضر با کمبود این منابع روبه‌رو هستیم.

باقری بنابی اعلام کرد که در سال آینده حدود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه به منابع آب شرب بناب افزوده خواهد شد و این مقدار از منابع صنعتی نیروگاه و کارخانجات فولادی تأمین می‌شود.

او همچنین اعلام کرد که برای ایجاد یک مجتمع فرهنگی و سینما در شهرستان بناب، مطالعاتی در دستور کار قرار گرفته است و در صورت تمایل بخش خصوصی، دولت از آنها حمایت خواهد کرد، زیرا امکان احداث سالن‌های بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی دولت وجود ندارد.

همچنین، در جلسه‌ای دیگر، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری اعلام کرد که قرار است پیمانکار کنارگذر شرقی عوض شود و تأکید کرد که حقوق کارگران این پروژه که به تاخیر افتاده بود، به موقع پرداخت خواهد شد.

در پایان، نماینده بناب به حق‌آبه کشاورزی در این منطقه اشاره کرد و امیدواری را بیان کرد که با توجه به وضعیت مطلوب سد علویان و تخصیص منابع، بیشتر از ۶۰ درصد حق‌آبه کشاورزی بناب تأمین شود، به شرطی که اولویت‌های تخصیص منابع رعایت شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر