پایگاه خبری هامپوئیل
0

با ترویج ازدواج آسان، به پویایی و سلامت جامعه کمک کنیم

با ترویج ازدواج آسان، به پویایی و سلامت جامعه کمک کنیم
بازدید 26

مراغه – ایرنا – امام جمعه موقت مراغه بر اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه تأکید کرد و بیان داشت که تحقق این امر تنها با شعار امکان‌پذیر نیست. او اظهار داشت که همه ما باید خود را در این زمینه مسئول بدانیم و به عقل، دینداری و عفت توجه کنیم، نه فقط به مسائل مالی.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی راد در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: مراسم عروسی باید متناسب با وضعیت مالی هر دو طرف برگزار شود و نباید برای چند ساعت میهمانی هزینه‌های گزافی صرف کرد.

او درباره اهمیت ازدواج گفت: پیامبر اکرم (ص) ازدواج را به بنایی تشبیه کرده‌اند که هیچ بنای دیگری به اندازه آن در نزد خداوند محبوب نیست و این حدیث اهمیت ازدواج را به خوبی نشان می‌دهد.

او ازدواج را ضامن تداوم نسل دانسته و تأکید کرد که خودداری از ازدواج تفکری نادرست در زندگی اجتماعی است، زیرا ازدواج یک نیاز فطری است و پویایی جامعه به وصلت جوانان وابسته است.

او ازدواج را مایه آرامش جوانان دانسته و افزود: علامه طباطبایی نیز گفته‌اند که زن و شوهر مانند دو آجری هستند که با هم بنای خانواده را می‌سازند و نبود هر یک موجب ضعف دیگری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌راد به آیه ۲۱ سوره روم با مضمون «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» اشاره کرده و بیان داشت: یکی از نشانه‌های خداوند برای ما، آفرینش همسری از جنس خودمان است تا در کنار او به آرامش برسیم و با هم انس بگیریم.

وی افزود: علامه جوادی آملی در تفسیر این آیه بیان کرده بودند که خداوند مسئولیت تأمین مسکن را بر عهده مرد و وظیفه ایجاد آرامش را بر دوش زن گذاشته است تا در خانواده آرامش برقرار شود.

او با اشاره به اینکه ازدواج موجب افزایش مسئولیت‌پذیری انسان می‌شود، اظهار داشت: نظم در زندگی نتیجه ازدواج است و یکی از راه‌حل‌های کاهش بی‌توجهی برخی جوانان، ازدواج است.

استقبال میلیونی از شهدای خدمت به انقلاب روح تازه‌ای بخشید

امام جمعه موقت مراغه همچنین از ملت ایران به خاطر استقبال میلیونی از شهدای خدمت تشکر کرد و افزود: تأثیر معنوی این مراسم‌ها در تبریز، قم، مشهد و مراغه بسیار چشمگیر بوده و به انقلاب اسلامی در سطح ملی روح تازه‌ای بخشیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌راد از ملت ایران خواست تا در انتخابات پیش‌رو نیز حماسه‌ای دیگر بیافرینند و افزود: حضور میلیونی ملت ایران در مراسم استقبال از شهدای خدمت، زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در این انتخابات خواهد بود.

امام جمعه موقت مراغه، اسرائیل را فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس خواند و اظهار داشت که آمریکا تاکنون سه بار قطعنامه‌های آتش‌بس سازمان ملل را وتو کرده است. او افزود که کودکان و زنان بی‌دفاع غزه در واقع توسط آمریکایی‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در نماز جمعه مراغه نیز با اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شعارهای ضد استکباری سر داده و از مردم بی‌دفاع غزه حمایت کردند.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر