پایگاه خبری هامپوئیل
0

احیای رصدخانه تاریخی مراغه

احیای رصدخانه تاریخی مراغه
بازدید 29

شهردار مراغه اعلام کرد که اعتباری برای بهسازی و ساماندهی محوطه رصد خانه تاریخی این شهر تخصیص داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، شهرام مروتی، شهردار مراغه، اعلام کرد: امسال برای طرح ساماندهی محوطه رصدخانه مراغه، مبلغ ۵۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی محوطه این اثر تاریخی، اظهار کرد: رصدخانه مراغه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منطقه است و محوطه‌بندی آن علاوه بر تأمین نیازهای مردم محلی، از خواسته‌های گردشگران نیز پیروی می‌کند.

مروتی افزود: تاکنون در مراحل اولیه و دومی، فضای سبز ایجاد شده و آثار باستانی مشخص شده است و کف‌سازی محوطه این اثر تاریخی نیز در حال اجراست که فضای مناسبی برای بازدیدکنندگان ایجاد شده است.

وی توضیح داد: مرحله نخست مسیر سلامت با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال آغاز شده و همچنین مرمت و بازسازی حمام خواجه نصیر با ۲۰ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری است.

شهردار مراغه به ضرورت اجرای محوطه‌سازی مسیر ملا رستم اشاره کرد و گفت: برای محوطه‌سازی این مسیر، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در حال حاضر در مرحله مطالعات قرار دارد.

وی افزود: محوطه‌سازی و مرمت محوطه گنبد غفاریه و درخت نارون نیز هزینه‌هایی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای شهرداری خواهد داشت.

مروتی اظهار کرد: طرح اوحدیه مراغه نیز امسال به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی دارد و برای تملک باقی مانده اراضی مرتبط با این طرح، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر