پایگاه خبری هامپوئیل
0

صدور مجوز برای مرکز تحقیقات مدیریت سلامت در مراغه

صدور مجوز برای مرکز تحقیقات مدیریت سلامت در مراغه
بازدید 30

مراغه- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد که شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت مجوز تأسیس مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد (EBM) این دانشکده را صادر کرده است.

دکتر اللهوردی ارجمند روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر رئیس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی، به آذربایجان‌شرقی، به صورت شفاهی با تأسیس مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد این دانشکده موافقت کرده بود.

او افزود: پس از بررسی مستندات، برنامه‌ها، و شاخص‌های علمی-پژوهشی، تأسیس این مرکز در جلسه کارگروه تأسیس و تصمیم‌گیری ساختارهای تحقیقاتی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تأیید شد و همچنین در دویست و نود و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت مجوز گرفت.صدور مجوز برای مرکز تحقیقات مدیریت سلامت در مراغه

اخذ مجوز، گامی بلند در مسیر ارتقای دانشکده به دانشگاه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد که دریافت مجوز برای تأسیس مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد، به ارتقای دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی کمک خواهد کرد.

دکتر علی افسری، سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی مراغه، اظهار داشت که این مرکز دومین مرکز تحقیقات مصوب پس از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده مراغه است و افتخار بزرگی در زمینه تحقیقات و فناوری برای شهرستان محسوب می‌شود.

دکتر ادریس حسن‌پور، رئیس مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد و مسئول راه‌اندازی این مرکز، نیز بیان کرد که رسالت این مرکز تولید و ترجمه بهترین شواهد موجود در زمینه علوم پزشکی و مدیریتی برای کارکنان نظام سلامت، مدیران و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود که شواهد تولید شده در این مرکز، پایه‌ای برای تصمیم‌گیری صحیح و سیاست‌گذاری در حوزه سلامت در سطح دانشکده و همچنین در سطوح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

دکتر حسن‌پور اضافه کرد که این مرکز در دستور کار خود، انجام پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیکی، مدیریتی و بالینی و برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور اصلاح و بهبود نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی را قرار داده است.

به گزارش ایرنا، توسعه کمی و کیفی تحقیقات بر اساس نیازهای بهداشتی جامعه و حمایت از محققان، از جمله اهداف کلی راه‌اندازی مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشکده علوم پزشکی مراغه است.

همچنین، از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری با دانشگاه‌های داخلی و خارجی و سازمان‌های جهانی و غیردولتی داخلی و خارجی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر