پایگاه خبری هامپوئیل
0

احیای روستاها با دستان توانمند طرح هادی

احیای روستاها با دستان توانمند طرح هادی
بازدید 25

تبریز – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: با اجرای طرح هادی در روستاها، حیات دوباره و رونق زندگی روستایی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله سروری صبح یکشنبه در جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح هادی روستایی استان گفت: طرح هادی با هدف ساماندهی و اصلاح بافت روستاها اجرا می‌شود و نحوه استفاده از فضاهای روستا برای کاربری‌های مختلف را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی کاربری‌های روستاها رضایتمندی مردم را به همراه داشته است، افزود: با ارزش یافتن بافت‌های ناکارآمد روستایی، روستاها از مهاجرفرستی به مهاجرپذیری تبدیل شده و زندگی روستایی رونق می‌گیرد.

سروری از مزایای اجرای طرح هادی به نظام‌مند شدن توسعه روستا اشاره کرد و اضافه کرد: دریافت استعلام از ادارات مختلف موجب می‌شود ساخت‌وسازهای جدید با رعایت کامل حریم راه، گاز، آب، رودخانه‌ها و سایر موارد انجام شود و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تصمیمات جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح هادی با در نظر گرفتن منافع اکثریت قاطع مردم روستا گرفته می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات پیش روی مردم حل شده و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

در این جلسه، بازنگری طرح هادی روستاهای زاوشت بناب، دیزج علیقلی بیگ، قره سقال و چراغچی هشترود و بازنگری مجدد طرح هادی روستای ورجوی مراغه بررسی شد و پرونده‌های تغییر طرح هادی در شهرستان‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر