پایگاه خبری هامپوئیل
0

شهید «رحمتی»: الگوی مدیران جهادی و خدمتگزار

شهید «رحمتی»: الگوی مدیران جهادی و خدمتگزار
بازدید 29

مراغه- به گزارش ایرنا- نمایندگان انتخاب شده از مراغه و عجب‌شیر در مجلس دوازدهم در اظهاراتی که تاسف و تأثر خود را از پرتاب شهدای خدمت‌گذار، ابراز کرده‌اند، ابراز کردند: شهید “مالک رحمتی” یکی از سرمایه‌های ارزشمند مدیریتی کشور بود و با روحیه جهادی و اراده خدمت به جامعه، و با دیدگاهی که به پیشرفت و رفاه عمومی داشت، به عنوان یک نمونه الهام‌بخش شهادت را به خود اختصاص داد.

سیدفرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در روز جمعه اظهار داشت: شهید «رحمتی» به‌طور موقت در استانداری آذربایجان‌شرقی خدمت می‌کرد، اما تأثیرگذاری او در آستان قدس رضوی، سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید منجر به تحولاتی در مدیریت شده بود.

وی امیدوار بود که روح و الگوی مدیریتی شهید «رحمتی» در حوزه‌های گوناگون، به ویژه مدیریت کشور، ادامه یابد و مردم بتوانند نتایج مثمرثمر این تضحیات را در زمینه‌های مختلف مدیریتی کشور تجربه کنند.

شهید رحمتی نشان داد همزمان مسئول و مدیر بود

منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس دوازدهم اظهار کردند: در طی چهار ماه خدمت در استانداری آذربایجان‌شرقی، شهید «رحمتی» به اثبات رساند که ممکن است به‌طور همزمان نقش مسئولیت و مدیریت را برعهده داشته باشد.

«موسوی» اظهار داشت که این شهید بزرگوار به مدت ۱۰ سال خدمت به خانواده‌های معظم شهدا را بر عهده داشته و اضافه کرد: شهید «رحمتی» در مسیر خدمت به شهادت رسید و به عنوان یک الگو برای جوانانی که در سطوح مدیریتی کشورمان فعالیت می‌کنند، شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، در اول بهمن ۱۴۰۲، شهید “رحمتی” موافقت هیئت دولت را برای استانداری آذربایجان‌شرقی به‌دست آورد و دو روز بعد، در حالی که آیت‌الله شهید “سیدمحمدعلی آل‌هاشم” به‌عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت خود را از این جوان انقلابی و توانمند روشناگر کرده بود، کار خود را آغاز کرد.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی، به‌عنوان معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی فعالیت داشت.

علاوه بر این، شهید “رحمتی” تجربه‌های اجرایی دیگری نیز داشت؛ از جمله قائم‌مقامی در آستان قدس، مدیریت سازمان اقتصادی رضوی، عضویت در هیئت امنا و ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضویت در هیئت مدیره و قائم‌مقامی مدیریت سازمان اقتصادی کوثر، و تحمل مسئولیت‌های مختلف در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران.

مالک رحمتی خدمتگزار دلسوز

شهید “رحمتی” در اول فروردین ۱۳۶۱ در کوچه “شهیدین” منطقه “شریعت‌آباد” در مراغه به دنیا آمد. بر اساس شواهدی که دوستش “مهدی شکاری” از او نقل می‌کند، وی به شوخی می‌گفت: “یکِ یک هستم”، اشاره‌ای به تاریخ تولدش داشته است. اما شجاعت و خدمتگزاری این شهید به محرومان، طبق اظهارات بسیاری از مردم و مسئولان، از جمله مهمترین ویژگی‌های او بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر