پایگاه خبری هامپوئیل
0

عدم تملک زمین مجاور و توقف ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه

عدم تملک زمین مجاور و توقف ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه
بازدید 41

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کردند که قبلاً حدود ۱۵ هکتار زمین برای ساخت بیمارستانی با ۳۵۰ تختخواب تهیه شده بود، اما وزارت بهداشت به دنبال تملک بخشی دیگر از زمین‌های منطقه برای افزایش اندازه بیمارستان شد.

دکتر “اللهوردی ارجمندی” در یک نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشتند: “متأسفانه مالک زمین مجاور قیمت آن را به ۱۰ برابر افزایش داده و این امر باعث تأخیر در شروع عملیات اجرایی شده است.”

او افزود: “کارگاه بیمارستان توسط پیمانکار تجهیز شده و آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان در اولویت دانشکده علوم پزشکی قرار دارد.”

همچنین دکتر “یاسر خواجه‌بیشک”، معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه، اظهار کردند: “مساحت زمین این بیمارستان در حال حاضر ۵۰ متر مربع است و پس از اتمام مسیرگشایی شهرداری، به بر خواهد خورد، اما مسیر بیمارستان که حدود ۶۰ متر است، مناسب نیست و منتظر است تا به ۱۵۰ متر افزایش یابد.”

وی افزود: “اقدامات قانونی برای تملک این زمین از طریق ماده ۹ آغاز شده است و پس از دستور وزیر بهداشت، این اقدامات از طریق مراجع قضایی انجام می‌شود.”

در پایان، او اعلام کرد که امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اختصاص داده شده و عملیات اجرایی آن پس از تملک زمین آغاز خواهد شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه اظهار داشت که درباره‌ی مالکیت بیمارستان نیمه‌کاره ارتش در میدان بسیج، قراردادی با ستاد مشترک نیروهای مسلح برای تعیین قیمت منعقد شده است، ولی متاسفانه پادگان قیمت تعیین شده را تایید نکرد.

دلیل عدم توزیع داروخانه‌ها در تمام مناطق شهر

در مورد توزیع داروخانه‌ها در تمام نقاط شهر، مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد که شرایط صدور پروانه برای داروخانه‌ها به دو شرط قبلی، یعنی رعایت فاصله و تعداد جمعیت محل، محدود نیستند و این تصمیم توسط دیوان عدالت اداری به دلیل رای داده شده تغییر کرده است.

دکتر «احمد مجتهدی» با اشاره به وجود ۴۶ داروخانه فعال در مراغه، اظهار کرد که کمیسیون ماده ۲۰ برای بررسی درخواست‌های صدور پروانه داروخانه‌ها در تبریز تشکیل می‌شود و این اختیار به دانشکده علوم پزشکی مراغه واگذار خواهد شد.

او افزود که پس از تشکیل این کمیسیون، اعطای برخی امتیازها می‌تواند توزیع مکانی داروخانه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین، او تأکید کرد که کمبود دارو در داروخانه‌های شهرستان وجود ندارد و برخی از داروهای خاص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موجود است، همچنین برای داروهای خاص، ۲ داروخانه منتخب در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه از چندین سال قبل با مشکل تملک زمین روبرو بوده است. با وجود اینکه در سال جاری بودجه اختصاص یافته از منابع ملی، این مشکل هنوز حل نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر