پایگاه خبری هامپوئیل
0

صدور محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

صدور محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
بازدید 33

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مراغه اعلام کرد که پس از چندین سال تلاش و برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی این منطقه در سال زراعی گذشته به بیش از ۲۰ کشور جهان اعم از کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شدند.

هادی خرسندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که بیشترین حجم صادرات محصولات کشاورزی از مراغه به مقصد چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص داشته است.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشورهای مختلف اشاره کرد و بیان نمود که حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی کمتر از سال‌های قبل بوده است.

او اظهار داشت: این مقدار سیب به کشورهای پاکستان، عمان، هند، و قزاقستان صادر شده است، اما بازاری بسیار گسترده‌تر برای این محصول وجود دارد.

وی اظهار کرد که مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری داشته باشد. وی افزود: بخش اصلی از محصولات صادراتی از این شهرستان، از جمله میوه‌های باغی و خشکبار است.

همچنین او افزود که علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه، محصولات دیگری از جمله خرما نیز در صنایع شهرستان فرآوری شده و پس از بسته‌بندی صادر می‌شوند.

به گزارش ایرنا، باغات سیب شهرستان در فصل کشاورزی گذشته به دلیل دو مرحله سرمای دیررس بهاری، خسارت دیدند و حجم تولید این محصول نسبت به سال قبل به ۸۵ هزار تن کاهش یافت.

متوسط عملکرد این باغات با سال‌های گذشته قابل مقایسه نبود و به حدود ۱۷ تن در هر هکتار برآورد شد. اما بخشی از این محصول نیز به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

مساحت کل باغات مراغه ۲۲ هزار هکتار است که ۱۵ هزار هکتار آن به محصول سیب اختصاص دارد. در نتیجه دو مرحله سرمای دیررس بهاری، حدود ۶۵ درصد از این باغات به صورت کامل دچار سرمازدگی شدند.

پنج هزار هکتار از باغاتی که در اوایل فروردین ماه سرمازدگی ندیده بودند، طی روزهای پس از آن خسارت دیدند و حدود ۲۰ درصد از آن‌ها نیز به سرمازدگی مبتلا شدند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر