پایگاه خبری هامپوئیل
0

چالش‌های پیش روی انتخابات در مراغه

چالش‌های پیش روی انتخابات در مراغه
بازدید 24

مردم شهرستان مراغه، اگرچه انتقاداتی از نمایندگان مجلس و برخی مسئولان محلی دارند، اما بیشتر مواقع این انتقادات آنان را از حضور در صندوق‌های رای باز نمی‌دارد و برای مشارکت همدیگر را به حضور د رانتخابات دعوت می‌کنند.

بر اساس گزارش ایرنا، بسیاری از آنان از مسائل اقتصادی و عملکرد نمایندگان در خانه ملت ناراضی‌اند، اما با این حال شرکت فعال در انتخابات را به عنوان وظیفه‌ای دینی و اجتماعی می‌بینند.

البته برخی از آنها ترجیح می‌دهند نارضایتی خود را با عدم شرکت در انتخابات بیان کنند که این موضوع ممکن است به دلیل متنوع بودن سیاست‌ها و نظرات در انتخابات ۱۱ اسفندماه، باعث تغییر نظر آنها شود.

با توجه به حضور طیف‌های گسترده‌ای از سیاستمداران در لیست نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مراغه و عجب‌شیر، برخی از مشاهده‌گران انتظار دارند که این انتخابات با رقابت و فعالیت بالا و جذابیت زیادی همراه باشد.

آنان معتقدند که وجود یک لیست ۴۵ نفره از داوطلبان انتخاباتی مجلس دوازدهم که شامل اکثر طیف‌های سیاسی است، نشان‌دهنده برگزاری یک انتخابات پویا و پررنگ است.

“صفر افتخاری” که در محوطه مسجد ملارستم مراغه فعالیت می‌کند، شرکت در انتخابات را به عنوان وظیفه هر مسلمان معرفی می‌کند و اعلام می‌کند که همراه با خانواده‌اش در این فرایند شرکت می‌کند.

“ابراهیم حیدروش” که فروشنده پروتئین در بازار است، اظهار داشت: ما رای می‌دهیم اما انتظار داریم که مسئولان بیشتر به مسائل مردم توجه کنند و اینکه فقط در زمان انتخابات به آنها فکر نکنند.

وی افزود: مردم همواره پایبند به نظام و انقلاب بوده‌اند و باید مشکلات آنها حل شود، اما به هر حال نباید به دلیل نارضایتی‌های خود از شرکت در انتخابات روی‌گردان شوند.

“مهدی اقدمی” که در بازار تاسیسات فنی دارد و نماینده اصناف مراغه در اداره مالیات، ابتدا از نارضایتی‌های اصناف خود سخن می‌گوید و اظهار می‌کند: از نظر مالیاتی اصناف مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و افزایش قیمت آب در زمان انتخابات نارضایتی را افزایش داده است.

وی افزود: حضور در صندوق رای وظیفه ملت است، اما مسئولان می‌توانستند تسهیلاتی را در این زمان در نظر بگیرند و از افزایش تعرفه‌های آب و برق جلوگیری کنند.

“فرهاد پروین” که همراه با پدرش در بازار زرگران مراغه فعالیت می‌کند، اظهار داشت: تصمیم گرفته‌ام در این انتخابات شرکت نکنم؛ زیرا احساس نمی‌کنم که رای ما موثر باشد و کسی به ما توجه نمی‌کند.

“محمد امیررضازاده” نیز اظهار کرد که تمایلی به شرکت در انتخابات ندارد و افزود: نمایندگان مجلس به ندرت دغدغه‌های مردم را در خانه ملت بیان می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رای دادن تنها یک حق نیست که می‌توان آن را دور زد؛ بلکه به دلیل اینکه هر فردی مسئول پیشرفت جامعه است، حضور در پای صندوق رای یک وظیفه دینی و اجتماعی است.

تعداد ۲۷۸ هزار نفر از ساکنان شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر، در انتخابات یازدهم اسفند ماه امسال حق رأی دارند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر