پایگاه خبری هامپوئیل
0

معرفی ۹ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان

معرفی ۹ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان
بازدید 29

مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان “بابک” با حضور دکتر فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.معرفی ۹ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، در آیین افتتاح مرکز شبانه روزی سالمندان، دکتر صحاف اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد افزایش جمعیت سالمندان در استان، نیازمندی‌های این گروه جامعه بیشتر به نگهداری و حمایت در مراکز شبانه روزی است. به همین دلیل، خدمات نگهداری و پشتیبانی در این مراکز فراهم شده است.

وی اعلام کرد: تعداد ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در شهرستان‌های آذرشهر، تبریز، مراغه، مرند و میانه در حال فعالیت هستند. در حال حاضر، ۴۵۴ سالمند زن و مرد در این مراکز اقامت دارند.

دکتر صحاف اظهار کرد: از میان تعداد کلی سالمندان مقیم در مراکز استان، ۱۰۵ نفر بی‌سرپرست و مجهول الهویه هستند.

به گفته وی، از میان ۴۵۴ سالمند ساکن مراکز نگهداری در استان، ۳۵۷ نفر جهت دریافت یارانه از سازمان بهزیستی شناخته شده‌اند. این یارانه برای هر فرد دارای هویت به ارزش ۴۲ میلیون ریال محاسبه شده است، در حالی که برای افرادی که هویتشان مجهول یا بی‌سرپرست است، این مبلغ به ۵۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تأکید بر نیازمندی سالمندان به رفتارهای مهربانانه و مراقبت‌های ویژه، تأکید کرد که این افراد باید در محیطی آرام و خوشایند زندگی کنند، و خانه‌های سالمندی استان این شرایط را فراهم می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر