پایگاه خبری هامپوئیل
0

اخطار ایران به آمریکا

اخطار ایران به آمریکا
بازدید 44

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها پیام دادیم و به آنها هشدار جدی دادیم که اقدام آمریکا و انگلیس و حمله به مناطقی در یمن اقدامی است که تهدیدکننده صلح و امنیت در منطقه است و باعث تشدید دامنه جنگ در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجه هامپوئیل از منبع ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، که به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در توضیح اهداف سفر خود به خبرنگاران گفت: هدف اصلی سفر، شرکت در نشست وزیران خارجه شورای امنیت سازمان ملل است که تاکید ویژه بر مسائل صلح و امنیت با تمرکز بر غزه و فلسطین دارد.

وی اظهار کرد: در این نشست که در حال حاضر تحت ریاست فرانسه برگزار می‌شود، قصد داریم مواضع ما در حمایت از فلسطین، مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و محاصره انسانی در غزه را اعلام کنیم و ایده‌ها و راهکارهایی برای پایان دادن به جنگ را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: این فرصت را از سوی خود به عنوان یک فرصت برای دیدار با نمایندگان بین‌المللی و همتایان در حاشیه نشست بهره‌مند می‌شویم.

درباره دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اظهارات امیرعبداللهیان این بودند: در این دیدار موضوعات دوجانبه از جمله توافق‌هایی که بین رؤسای جمهور ایران و روسیه به وقوع پیوسته، از جمله سفر آقای دکتر رئیسی به مسکو، بحث و بررسی شد و ارزیابی مشترک ما نشان می‌دهد که توافقات بین دو کشور در حال پیگیری است.

وی همچنین افزود: در این دیدار، تحولات منطقه از جمله تحولات غزه و دریای سرخ نیز مورد توجه قرار گرفت.

درباره دیدار با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان، امیرعبداللهیان اظهار کرد: به دلیل ادامه نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بخشی از دامنه جنگ به لبنان کشیده شده است، از جمله جنوب این کشور و مناطق شمالی اراضی اشغالی.

وی توضیح داد: اینکه برخی از تهدیدات اسرائیل مطرح می‌کند و از گسترش دامنه جنگ هشدار می‌دهد، از روی ترس است؛ زیرا این اسرائیل از زمان شروع جنگ به شدت نگران گسترش دامنه جنگ از سوی حزب‌الله و جبهه شمال است و می‌دانند که تاکنون لبنان که به صورت گسترده به جنگ نپیوسته، معادله را به نفع فلسطین و غزه تغییر داده است و اگر تصمیم بیشتری حزب‌الله بگیرد و سناریوی جدیدی را بخواهد دنبال کند، تغییرات جدیدی در تحولات غزه رخ خواهد داد.

وی افزود: از آنجا که تصمیمات حزب‌الله توسط آقای سید حسن نصرالله اعلام می‌شود، هر تصمیمی که ایشان بگیرد در دستور کار است و این بر اساس اطلاعاتی است که ما از آقای سید حسن نصرالله می‌شنویم.

در مورد اقدامات آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و حمله به یمن، امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها پیام و هشدار دادیم که اقدام مشترک آنها و انگلیس در دریای سرخ و حمله به مناطقی در یمن تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه است و باعث تشدید دامنه جنگ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همان ساعات حملات آمریکا و انگلیس به یمن انجام شد، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که 230 کشتی تجاری و نفتی در دریای سرخ در حال حرکت بوده‌اند و این نشان می‌دهد که یمنی‌ها پیام آمریکا و انگلیس را به خوبی دریافت کرده‌اند و صرفاً کشتی‌هایی که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، متوقف می‌کنند.

درباره دیدار و رایزنی‌اش با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، نیز گفت: در این دیدار به آقای کامرون گفتم که اقدامات شما در تنش‌افزایی در دریای سرخ و علیه یمن یک خطای استراتژیک است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر