پایگاه خبری هامپوئیل
0

کودرسانی سه هزار و 900 تنی اراضی کشاورزی مراغه

کودرسانی سه هزار و 900 تنی اراضی کشاورزی مراغه
بازدید 26

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه، به عنوان معاون رئیس سازمان، اعلام کرد که در فصل پاییز سال 1402، توزیع 3900 تن کود شیمیایی در منطقه به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سعید خیراندیش، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه، در حاشیه‌های بیان اطلاعات مهمی درباره وضعیت زراعی منطقه به اشتراک گذاشت.

وی اعلام کرد: با توجه به مساحت کل اراضی زراعی در شهرستان مراغه که حدوداً 75 هزار هکتار است، در فصل زراعی جاری تقریباً 52 هزار هکتار از این مساحت به کشت غلات و سایر محصولات اختصاص یافته است.

وی به اجرای موفقیت‌آمیز طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان پنج ساله اشاره کرد و افزود: در طول سال زراعی 1402-1403، حدود 33 هزار و 445 هکتار به وسیله این طرح، به کشت محصولات گندم شامل 26 هزار هکتار گندم و 3 هزار هکتار جو اختصاص یافته است.

خیراندیش توضیح داد: توزیع 3 هزار و 900 تن کود شیمیایی، شامل اوره، فسفاته و پتاسه در فصل پاییز، به نسبت 93 درصد از سهمیه شهرستان، انجام شده است.

در خصوص تامین بذر مورد نیاز زارعین، وی اظهار کرد: در این فصل، حدود 14 تن بذر غلات، حبوبات، علوفه، و دانه‌های روغنی در سراسر شهرستان توزیع و کشت گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه به اجرای طرح کشت قراردادی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تا به امروز، حدود 6 هزار و 625 هکتار زمین در قالب این طرح با کشاورزان منطقه قرارداد بسته‌شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر