پایگاه خبری هامپوئیل
0

کاهش ۵۲ درصدی حجم بارش‌ها در استان شرقی آذربایجان

52% decrease in the amount of rainfall in the eastern province of Azerbaijan
بازدید 37

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، اعلام کرد که حدود ۳۷.۷ میلی‌متر بارندگی در استان تا نیمه آذرماه ثبت شده است. او افزود: این مقدار در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حدود ۲ درصد کاهش یافته و نسبت به مدت مشابه درازمدت، حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شرکت، امروز با اشاره به وضعیت بارش در استان، اعلام کرد که میزان بارندگی در حوضه‌های مختلف آذربایجان شرقی نسبت به درازمدت، کاهش داشته و این کاهش بارندگی در رودخانه کاملا نمایان و مشهود است.

وی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای مدیریت منابع آبی استان توسط معاونت‌های ذی‌ربط، اعلام کرد: تا نیمه آذرماه امسال، حدود ۳۷.۷ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حدود ۲ درصد کاهش را نشان می دهد و نسبت به میانگین درازمدت، ۵۲ درصد افت داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه وقوع خشکسالی‌های متوالی منجر به کاهش چشمگیر منابع آب سطحی و زیرزمینی شده است، افزود: بیشترین بارندگی در این دوره در ایستگاه مراغه با ۵۸.۴ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۱۲.۱ میلی‌متر گزارش شده است. همچنین، بیشترین افزایش در ایستگاه شبستر با ۲۱.۳ درصد و بیشترین کاهش نیز در ایستگاه میانه با ۷۶.۳ درصد نسبت به میانگین درازمدت رخ داده است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همراهی مردم و همشهریان، مانند سال‌های گذشته، با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، این امکان فراهم شود تا سال جاری را با کمترین مشکلات و چالش‌ها پشت سر بگذاریم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر