رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مراغه اعلام کرد که پروژه گسترش و تبدیل به چهار خطه کردن پنج کیلومتر اولیه محور مراغه – هشترود به منظور بهبود ورودیهای شهر و ارتقای بیش از ۱۵ پل و بازسازی ساختمانهای فنی در مناطق خطرناک و محتمل حوادث در امتداد این محور، به منظور بهبود و حذف نقاط خطرناک در این مسیر، در حال اجرا قرار دارد .
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در استان آذربایجان شرقی، نادر شریفی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان مراغه اعلام کرد که شنریزی، بهسازی و ساخت محورهای روستایی، و همچنین ابنیههای فنی بر روی محورهای قره کند موسوی و کوسه صفر به طول ۱۰ کیلومتر جزو پروژههای عمرانی این اداره در توسعه بخش روستایی قرار دارد.
وی اظهار داشت: “عملیات نگهداری، بهسازی و اصلاح راههای اصلی و روستایی توسط راهداران شهرستان در بازه زمانی سه ماهه در حال انجام است که شامل ترانشه برداری گسترده در سه محور، احداث و تعریض شانه راه، رگلاژ و رفع افتادگیها، و اصلاح شیب شیروانی جهت بهبود بخشنده راه در ۲۵ کیلومتر از محور مراغه – هشترود و ۴۰ کیلومتر از محورهای اولویت دار روستایی به صورت مقطعی انجام شده است.”
شریفی انجام داده استحکام و تعمیر راهها در منطقه حفاظتشده با استفاده مداوم از ۲۶۰ تن آسفالت گرم و ۳۱۰ تن آسفالت سرد، تسطیح و رگلاژ کیلومتر ۱۱۰ راههای روستایی شنی، نصب و تعمیر ۸۰۰ متر گاردریل و حفاظهای فلزی، ارائه بیش از ۲۴۰ نشانهٔ عمودی، و نصب تابلوهای اطلاعاتی به مساحت ۲۴ متر مربع برای تشخیص نقاط خطرناک و پیچیدگیهای جاده را نیز از جمله دیگر اقدامات اعلام کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان مراغه اظهار کرد: تمیزکاری دو کیلومتر حاشیه قرنیز و رفوژ میانی، نصب اقلام ایمنی برای ۴ دماغه، نصب و تعمیر ۳ دستگاه چراغ چشمک زن خورشیدی در نقاط حادثهخیز، ایجاد خاکریز برای ایمنسازی پرتگاهها و پلهای مرتفع، و اورهال کردن چراغهای چشمک زن و سامانههای روشنایی، از جمله فعالیتهای انجام شده توسط این اداره در بازهٔ سه ماهه اخیر بوده است.
وی افزود: نظارت مستمر بر وسایل نقلیه باری و مسافری در طول شبکه جادهها، حضور در پایانه مسافری مرکزی و پایش عملکرد شرکتهای حمل و نقل به صورت دائمی به منظور رعایت قوانین حمل و نقل با حضور نمایندگان و کارشناسان راهداری مراغه از دیگر وظایف نظارتی این اداره است.
شهرستان مراغه شامل ۴۷۱ کیلومتر محور روستایی، ۵۶ کیلومتر محور اصلی و ۱۸ کیلومتر راه فرعی با آسفالت و شن بوده و دارای درجه یک و دو است.
نظرات کاربران