پایگاه خبری هامپوئیل
0

2800 مورد مشکوک به فشار خون و دیابت در مراغه شناسایی شد

بازدید 28

بدنبال اجرای طرح پویش سلامت در شهر مراغه، تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مشکوک به افتراق فشار خون بالا و دیابت با موفقیت شناسایی گردیدند. این اقدام نقش مهمی در تشخیص زودرس و مدیریت بهتر برای افراد در معرض خطر این دو بیماری حیاتی ایفا نموده و به بهبود وضعیت سلامت جامعه کمک بزرگی نموده است.

با توجه به گزارش ارائه شده توسط خبرگزاری صداوسیما، رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد که از زمان شروع اجرای طرح پویش سلامت در این شهر، ۶۸ هزار نفر مورد غربالگری برای فشار خون و دیابت قرار گرفته‌اند.

به گفته خانم اسدیان، از این تعداد ۲ هزار نفر به شدت مشکوک به افتراق فشار خون و ۸۰۰ نفر نیز به دلیل نشانه‌های مشخص دیابت تشخیص داده شده‌اند.

او اظهار داشت که جمعیت هدف این طرح ۲۰۳ هزار نفر می‌باشد و پیش از آغاز این طرح، ۲۵ هزار نفر به عنوان مبتلایان به فشار خون و دیابت شناسایی شده بودند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌ها افزود که هدف اصلی این طرح شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون است و تلاش برای مراقبت و کاهش بیماری‌ها در این افراد می‌باشد.

او تأکید کرد که شناسایی زودرس این بیماری‌ها می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های جدی دیگر نظیر سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند.

خانم اسدیان اعلام کرد که گروه هدف این طرح شامل جمعیت سنی بالای ۱۸ سال است.

پویش ملی سلامت برای غربالگری فشار خون و دیابت از تاریخ ۲۰ آبان آغاز شده و تا تاریخ ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

اجرای این طرح به مدت دو هفته ادامه دارد و شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت فشار خون و دیابت خود در شهرها به مراکز بهداشتی درمانی و در روستاها به خانه‌های بهداشت مراجعه نمایند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر