پایگاه خبری هامپوئیل
0

۳۲۱ گلف‌باز آذربایجانی به صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند

۳۲۱ گلف‌باز آذربایجانی به صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند
بازدید 23

رییس هیات گلف آذربایجان شرقی از موافقت برای احداث یک زمین استاندارد گلف در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز خبر داد و اعلام کرد که هم‌اکنون ۳۲۱ ورزشکار سازمان‌یافته در رشته گلف در استان فعال هستند و به زمین‌های استاندارد و مناسب نیاز دارند.

به گزارش تبریزمن و به نقل از ایرنا، «امیر کوین» عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این مجموعه ورزشی ۱۹۰ هکتار مساحت دارد و با توجه به اینکه زمین گلف حداقل به ۶۰ هکتار فضا نیاز دارد، این مکان بهترین گزینه برای احداث زمین گلف است.

وی اضافه کرد: یک زمین گلف استاندارد دارای ۱۸ حفره است و ما توانسته‌ایم موافقت لازم برای احداث ۹ حفره را از مدیریت ورزش و جوانان استان کسب کنیم.

کوین با اشاره به مشکل کم‌آبی در منطقه بیان کرد: این زمین به صورت خاکی ساخته خواهد شد که در بسیاری از نقاط دنیا نمونه‌های مشابه آن وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در هیات گلف استان چهار انجمن گلف، مینی گلف، بهکاپ و وودبال فعال هستند، گفت: با همکاری شهرداری و دیگر نهادها به دنبال معرفی بهتر این رشته و ترویج آن در سطح عمومی هستیم.

کوین ادامه داد: همچنین با اعزام ورزشکاران استان به مسابقات کشوری، انگیزه برای فعالیت حرفه‌ای در این رشته افزایش یافته و تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته از ۳۸ نفر به ۳۲۱ نفر رسیده است.۳۲۱ گلف‌باز آذربایجانی به صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند

وی افزود: زمانی که مسئولیت هیات را بر عهده گرفتم، گلف در استان تقریباً فراموش شده بود، اما امروز دو ملی‌پوش مرد و یک ملی‌پوش زن از استان داریم.

کوین همچنین از امضای تفاهم‌نامه با نهادهایی که دارای زمین‌های بزرگ‌تر هستند خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام، مشکل کمبود زمین تمرین رفع خواهد شد و علاوه بر این، تلاش داریم تا زمین‌های گلف موجود در پارک‌ها را نیز بازسازی و احیا کنیم.

وی همچنین اعلام کرد که هیات‌های گلف در ۱۴ شهرستان استان فعال شده‌اند و افزود: در چهار شهرستان مراغه، بناب، عجب‌شیر و اهر زمین‌های گلف در حال ساخت هستند.

کوین همچنین از برنامه‌های خود برای خانوادگی کردن گلف و گسترش آن به مدارس خبر داد و تصریح کرد: هدف از این اقدامات، معرفی بهتر ورزش گلف به نوجوانان و جوانان است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر