پایگاه خبری هامپوئیل
0

۲۰ روستای محروم مراغه، میزبان طرح‌های عمرانی

۲۰ روستای محروم مراغه، میزبان طرح‌های عمرانی
بازدید 17

به مناسبت هفته دولت، مجموعه‌ای از طرح‌های مهم زیرساختی و عمرانی در ۲۰ روستای شهرستان مراغه به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل زیرسازی، آسفالت‌ریزی، احداث دیوارهای ساحلی و حائل، و افتتاح یک مدرسه خیرساز بوده که نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی و دسترسی ساکنان این مناطق دارد.

مرتضی مینویی، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده، اظهار داشت که طرح‌های زیرسازی، بهسازی، آسفالت‌ریزی، و احداث دیوارهای حائل در ۱۶ روستای بخش سراجو با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی همچنین به تکمیل آسفالت راه‌های سه روستای «کوسه صفر»، «گلچوان»، و «آغبلاغ علیا و سفلی» اشاره کرد که با حضور مسئولان استانی افتتاح شده‌اند. این پروژه‌ها که مجموعاً ۱۳ کیلومتر طول دارند، با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال اجرا شده‌اند و به بهبود عبور و مرور و دسترسی ساکنان این روستاها کمک شایانی خواهند کرد.

مینویی همچنین از افتتاح یک مدرسه ۲ کلاسه خیرساز در روستای «محسن‌آباد» خبر داد که با همکاری و حمایت مالی خانواده شهید محمدزاده و با هزینه ۱۰ میلیارد ریال احداث شده است، این اقدام نشان‌دهنده اهمیت مشارکت‌های مردمی و خیرین در توسعه مناطق محروم است.

لازم به ذکر است که در طول هفته دولت امسال، ۱۰۶ طرح سرمایه‌گذاری، زیرساختی و عمرانی در شهرستان مراغه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود. مجموع اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها بالغ بر چهار هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از آن‌ها، فرصت‌های شغلی جدیدی برای ۱۴۳ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر