پایگاه خبری هامپوئیل
0

گلی ترقی، نویسنده‌ی نامدار، در آسایشگاهی در فرانسه بستری شد.

گلی ترقی، نویسنده‌ی نامدار، در آسایشگاهی در فرانسه بستری شد.
بازدید 16

پسر ارشد گلی ترقی، فرهاد داریوش، پس از انتشار عکس‌ها و مطالبی درباره انتقال مادرش به آسایشگاه سالمندان در فرانسه، توضیحاتی ارائه داد.

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر انتقال گلی ترقی، نویسنده برجسته ایرانی، به آسایشگاهی در فرانسه، فرهاد داریوش، پسر ارشد او، واکنش نشان داد.

به نقل از روزنامه اعتماد، فرهاد داریوش اظهار داشت: متأسفانه، در مورد انتقال مادرم به آسایشگاه سالمندان، برخی بدون اطلاع از جزئیات، مرا مقصر دانسته‌اند، در حالی که این‌طور نیست.

او توضیح داد: هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که باید رعایت شوند. در فرانسه، اگر فرزندان نتوانند از والدین خود مراقبت کنند، دولت موظف به انجام این کار است. ما نیز در همین چارچوب عمل کردیم.

داریوش افزود: با اینکه انتقال والدین ناتوان یا بیمار به آسایشگاه می‌تواند گاهی راه‌حل مناسبی باشد، اما من شخصاً از خانه سالمندان بیزارم. همان‌طور که والدین ما در کودکی از ما مراقبت کردند، وظیفه ماست که در دوران پیری از آن‌ها مراقبت کنیم.

او تأکید کرد: باور کنید هرگز مادرم را در چنین شرایطی قرار نداده‌ام. من او را بسیار دوست دارم و هر روز برای بهتر کردن شرایط زندگی‌اش و بازگرداندن او به ایران تلاش می‌کنم، همان‌طور که خودش می‌خواهد.

فرزند گلی ترقی در پایان اظهار داشت: از قضاوت‌های عجولانه برخی افراد که مرا مقصر دانسته‌اند، ناراحت هستم، اما گله‌ای ندارم. تقریباً هر روز به دیدار مادرم می‌روم و پیام‌های او را به اطلاعش می‌رسانم.

گلی ترقی، نویسنده برجسته ایرانی، در ۱۷ مهر ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. او دختر لطف‌الله ترقی، مدیر مجلهٔ ترقی، است و تحصیلات خود را در رشته فلسفه در آمریکا به پایان رساند. پس از بازگشت به ایران، به داستان‌نویسی روی آورد و بعدها با هژیر داریوش، سینماگر و منتقد معروف، ازدواج کرد. او ۹ سال نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در زمینه شناخت اساطیر و نمادهای آغازین تدریس کرد.

از جمله آثار معروف گلی ترقی می‌توان به «درخت گلابی»، «بی‌تا»، «بزرگ بانوی روح من»، «اتوبوس شمیران» و «خانه‌ای در آسمان» اشاره کرد. دو داستان «بی‌تا» و «درخت گلابی» توسط هژیر داریوش و داریوش مهرجویی به فیلم تبدیل شدند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر