پایگاه خبری هامپوئیل
0

گروه جهادی باب الحوائج، دستان یاری به سوی ۱۵۰۰ خانواده

گروه جهادی باب الحوائج، دستان یاری به سوی ۱۵۰۰ خانواده
بازدید 5

مسئول گروه جهادی باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر (ع) مراغه اعلام کرد که این گروه جهادی حمایت از بیش از ۱۵۰۰ خانواده تحقیق‌شده را بر عهده دارد. این خانواده‌ها عمدتاً شامل ایتام، زنان بی‌سرپرست، سالمندان و سایر اقشار نیازمند هستند.

سعود بخشایش اظهار داشت: گروه جهادی باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر (ع) مراغه از سال ۱۳۹۸ فعالیت رسمی خود را در مسجد آقا محمدتقی آغاز کرده و به ارائه خدمات در سطح شهر مراغه و ۱۲۰ روستای اطراف می‌پردازد.

وی افزود: بیش از ۳۰ نفر از اعضای فعال این گروه جهادی را افرادی از جمله بازاریان، اساتید دانشگاه، پزشکان و وکلا تشکیل می‌دهند که به‌طور مستمر در برنامه‌های حمایتی مشارکت دارند.

بخشایش همچنین اشاره کرد که گروه جهادی هر ماه برنامه‌های حمایتی مختلفی مانند توزیع بسته‌های غذایی، ارائه وام قرض‌الحسنه و خدمات درمانی را بر اساس نیاز مددجویان اجرا می‌کند. وی از اجرای پویش‌های ویژه در طول سال در مناسبت‌های مختلف نیز خبر داد.

مسئول گروه جهادی باب الحوائج با اشاره به برخی از این پویش‌ها، عناوینی چون اطعام علوی، اطعام حسینی، اطعام مهدوی، کوله مهربانی، گرمای مهربانی، انار شب یلدا، لبخند نوروزی و نذر قربانی را معرفی کرد.

وی توضیح داد که پویش اطعام علوی در شب شهادت ائمه اطهار (ع)، از عید قربان تا عید غدیر و سایر مناسبت‌های مذهبی اجرا می‌شود. این پویش شامل چهار بخش اصلی است: پخت و توزیع غذای گرم به بیش از ۱۰۰۰ خانواده نیازمند در هر برنامه، توزیع حدود ۴۰۰ بسته غذایی، ویزیت رایگان و عزاداری مجازی.

بخشایش زمان اجرای پویش اطعام حسینی را از اول محرم تا شب هفتم اباعبدالله الحسین (ع)، اربعین و ایام ۲۸ و ۳۰ صفر اعلام کرد و افزود: در طول این پویش، بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم به خانواده‌های نیازمند در هر روز پخش می‌شود و حدود ۱۵۰۰ بسته غذایی نیز توزیع خواهد شد. همچنین، خدمات ویزیت رایگان و برگزاری عزاداری مجازی از دیگر برنامه‌های این پویش است.گروه جهادی باب الحوائج، دستان یاری به سوی ۱۵۰۰ خانواده

سعود بخشایش در ادامه گفت: پویش اطعام مهدوی نیز که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، شامل پخت و توزیع بیش از ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) بین خانواده‌های نیازمند است. همچنین، حدود ۱۵۰۰ بسته غذایی در طول ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود و افطاری به بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایتام ارائه می‌گردد.

وی به پویش کوله مهربانی نیز اشاره کرد که به‌منظور بازگشایی مدارس اجرا می‌شود. در این پویش، بیش از ۵۰۰ پک شامل کیف، نوشت‌افزار، لباس نو و کفش بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود. همچنین، بسته‌های غذایی نیز به همان تعداد بین خانواده‌های این دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

بخشایش پویش گرمای مهربانی را نیز از دیگر اقدامات گروه جهادی برشمرد و توضیح داد که در این پویش همزمان با فصل سرما، بیش از ۷۰۰ لباس نو، کاپشن و بافت بین خانواده‌های نیازمند و دانش‌آموزان توزیع می‌شود. همچنین، بیش از ۱۵۰۰ بسته غذایی در شب یلدا در قالب پویش انار شب یلدا به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

وی همچنین به پویش لبخند نوروزی اشاره کرد که در آستانه سال نو اجرا می‌شود و در آن بیش از ۱۵۰۰ بسته غذایی و ۲۰۰۰ دست لباس و کفش نو بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌گردد. علاوه بر این، در پویش نذر قربانی، بیش از ۱۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

سعود بخشایش در ادامه از فعالیت‌های گروه جهادی در حوزه اشتغال خبر داد و گفت: این اشتغال به‌صورت خانگی در زمینه‌هایی مانند بسته‌بندی حبوبات و خشکبار، تهیه محصولات خانگی (مانند سبزی) و همچنین تولید لباس‌های مردانه و زنانه است. وی افزود: در زمینه دوخت لباس مدارس نیز با مددجویان همکاری داشته‌ایم و اگر بنیادهای حمایتی حداقل دو بار در سال از ما حمایت کنند، می‌توانیم فعالیت‌های خود را گسترش دهیم و از این طریق منافع مالی و اشتغال بیشتری برای گروه فراهم کنیم.

بخشایش همچنین به برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند در طول سال تحصیلی اشاره کرد و آن را از دیگر اقدامات گروه جهادی در زمینه آموزشی دانست.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر