پایگاه خبری هامپوئیل
0

گربه شجاع از سوی لتونی به اسکار رفت

گربه شجاع از سوی لتونی به اسکار رفت
بازدید 19

نماینده کشور لتونی در بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار نود و هفتم، فیلم «سیل» به کارگردانی گینتز زیلبالودیس است.

لتونی فیلم انیمیشن «سیل» به کارگردانی گینتز زیلبالودیس را به‌عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد. این انیمیشن نخستین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و موفق به کسب ۴ جایزه انسی شد.

به نوشته مهر، «سیل» که در جوایز انسی امسال جوایز تماشاگران، هیات داوران، موسیقی متن و بنیاد گان را از آن خود کرد، قرار است ماه آینده در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شود و به زودی در سینماهای آمریکای شمالی نیز اکران خواهد شد.

«سیل» داستان یک گربه شجاع را روایت می‌کند که خانه‌اش بر اثر سیل بزرگی ویران می‌شود. او به همراه یک خوکچه هندی، یک لمور، یک پرنده و یک سگ، با یک قایق به جستجوی خشکی می‌پردازد تا با اعتماد به یکدیگر، شجاعت و هوش، بتوانند زنده بمانند.

نویسندگان فیلمنامه این فیلم گینتز زیلبالودیس و ماتیس کازا هستند و موسیقی متن آن را زیلبالودیس و ریهاردس زالوپه ساخته‌اند. همچنین، زیلبالودیس و کازا به همراه ران داینز و گریگوری زالکمن تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

گینتز زیلبالودیس پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ با فیلم «دور» جایزه بهترین فیلم انسی را کسب کرده بود.

کمیته انتخاب لتونی، که کمیسیونی از کارشناسان صنعت فیلم تحت نظارت مرکز ملی فیلم این کشور است، مسئول انتخاب نماینده لتونی در جوایز اسکار بود.

پیش‌تر، اتریش فیلم روان‌شناختی «حمام شیطان»، که برنده خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری برای مارتین گشلاخت در برلیناله شد، را به عنوان نماینده خود به اسکار معرفی کرد. این فیلم توسط ورونیکا فرانتس و سورین فیالا کارگردانی شده است.

ایرلند نیز با فیلم «نی کپ» اولین کشور در امسال بود که به رقابت اسکار بین‌المللی پیوست. این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی ریچ پپیات ساخته شده، در جشنواره ساندنس و در جشنواره‌های مختلف جهانی با تحسین مواجه شده است. «نی کپ» یک کمدی نیمه‌زندگینامه‌ای درباره گروه سه نفره هیپ‌هاپ ایرلند شمالی به همین نام است.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد. فهرست کوتاه اسکار در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر می‌شود و اسامی نامزدها در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی ۲ اکتبر (۱۱ مهر) است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر