پایگاه خبری هامپوئیل
0

کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه مراغه

کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه مراغه
بازدید 11

نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران با هدف معرفی تازه‌ترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و کاربردی زئولیت‌ها و مواد پروس به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، دبیر این کنفرانس اعلام کرد که این همایش ملی در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه برگزار خواهد شد و در آن پژوهشگران، دانشمندان، صنعتگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرکت خواهند کرد.

مهدی اسرافیلی، دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ایران، افزود که زئولیت‌ها به عنوان یکی از مواد معدنی پرکاربرد در صنایع شیمیایی، غذایی، تصفیه آب و کشاورزی به دلیل اهمیت روزافزون، توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده‌اند و تولید و کاربرد آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته است. وی پیش‌بینی کرد که حدود ۱۵۰ نفر از دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف کشور در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

اسرافیلی همچنین گفت که از شهرداران برخی کلان‌شهرها و شهرهای کشور دعوت شده است تا در روز دوم کنفرانس، با همکاری اداره محیط‌زیست، در مورد استفاده از ماده معدنی کلسیم کلرید به‌جای سدیم کلرید در شرایط یخبندان تبادل نظر کنند.

در حاشیه کنفرانس، نمایشگاهی از مواد معدنی و محصولات شیمیایی، همچنین سوغات و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد تا ظرفیت‌های باغ‌شهر مراغه معرفی شده و همکاری‌های بیشتر بین دانشگاه و صنعت تقویت گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کنفرانس به این آدرس مراجعه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر