پایگاه خبری هامپوئیل
0

کنسرت‌های تیلور سوئیفت به دلیل تهدید تروریستی لغو شد.

کنسرت‌های تیلور سوئیفت به دلیل تهدید تروریستی لغو شد.
بازدید 20

کنسرت‌های تیلور سوئیفت، خواننده مشهور آمریکایی، که قرار بود در وین برگزار شوند، به دنبال دستگیری دو نفر مظنون به طراحی حملات تروریستی در این رویدادها، لغو شدند.

پلیس اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که یک مظنون ۱۹ ساله، که به گروه تروریستی داعش مرتبط و به آن بیعت کرده است، در این کشور دستگیر شده است.

به گزارش یورونیوز، این کنسرت‌ها که قرار بود روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در استادیوم ارنست هاپل وین به عنوان بخشی از تور جهانی «Eras Tour» تیلور سوئیفت برگزار شوند، به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو شدند. تیلور سوئیفت این تور را از مارس سال گذشته در ایالت آریزونای آمریکا آغاز کرده و قرار است تا پایان سال جاری میلادی در کانادا به پایان برساند.

برگزارکنندگان این رویداد در وین با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام اعلام کردند: «به دلیل تأیید مقامات دولتی مبنی بر کشف و خنثی شدن یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده و برای حفظ امنیت عمومی، متأسفانه مجبور به لغو سه کنسرت خود هستیم.»

پلیس اتریش، صبح چهارشنبه، مظنون ۱۹ ساله‌ای را که به تروریسم متهم شده، در وین دستگیر کرد. این جوان، که هویتش فاش نشده، به گفته رسانه‌های محلی، پس از عملیات گسترده پلیس و تخلیه منازل اطراف محل اختفای وی دستگیر شده است. او به گروه تروریستی داعش پیوسته و از طریق اینترنت با ایده‌های افراط‌گرایانه آشنا شده است.

در پی این دستگیری، مقامات اتریشی نگران حملات تروریستی به کنسرت‌های تیلور سوئیفت بودند و برای حفظ امنیت عمومی، تصمیم به لغو این کنسرت‌ها گرفتند. افراد دیگری نیز در ارتباط با این توطئه دستگیر یا تحت نظر قرار گرفته‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس اتریش در جستجوی سه نفر دیگر است که به نظر می‌رسد با این توطئه مرتبط باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که مقامات اتریشی از طریق یک سرویس امنیتی خارجی از این توطئه مطلع شده‌اند. فرانتس روف، رئیس امنیت عمومی اتریش، اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی و امنیتی از وقوع چنین حملاتی آگاه شده و به موقع اقدام کرده‌اند. تمرکز اصلی مظنونان برای انجام حملات بر روی کنسرت‌های تیلور سوئیفت در وین بوده است.

برای هر یک از روزهای برگزاری کنسرت در اتریش، ۶۵ هزار بلیت فروخته شده بود و انتظار می‌رفت که ۲۰ هزار نفر دیگر نیز خارج از محل برگزاری برای تماشای این برنامه هنری حضور داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر