پایگاه خبری هامپوئیل
0

کشف محموله بزرگ روغن موتور قاچاق در مراغه

کشف محموله بزرگ روغن موتور قاچاق در مراغه
بازدید 10

فرمانده انتظامی مراغه از کشف و ضبط چهار هزار و ۸۰۰ لیتر روغن موتور قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی مراغه، روز دوشنبه به تشریح این عملیات پرداخت و اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی در حین پایش خودروهای عبوری در جاده‌ها به یک کامیون باری مشکوک شدند و پس از متوقف کردن آن، به بازرسی دقیق پرداختند.

وی افزود: در جریان این بازرسی، مأموران موفق به کشف ۲۴۰ گالن ۲۰ لیتری روغن موتور شدند که در مجموع بیش از چهار هزار و ۸۰۰ لیتر بود و بدون مجوز قانونی حمل می‌شد. به همین دلیل، خودرو نیز به اتهام حمل کالای قاچاق توقیف شد.

سرهنگ فارسی همچنین تاکید کرد: در پی این کشف، یک نفر به عنوان متهم دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردید.

سرهنگ توحید فارسی با تأکید بر عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق کالا و حفظ نظم و امنیت اقتصادی، از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. وی خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر خودروهای عبوری از شهرستان را به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق و فاقد مجوز پایش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، روغن موتورهای فاقد مجوز می‌توانند کیفیت پایینی داشته و حتی تقلبی باشند که مصرف آن‌ها ممکن است موجب ساییدگی و زنگ‌زدگی موتور خودرو شود. این نوع روغن‌ها می‌توانند رسوب، نشتی و شکستگی قطعات داخلی موتور را به همراه داشته باشند و منجر به کاهش راندمان، روغن‌سوزی بیش از حد، و استهلاک زودرس شوند.

در برخی موارد، این روغن‌های تقلبی با بسته‌بندی‌های معتبر و نام‌های تجاری معروف به بازار عرضه می‌شوند که مقابله پلیس با آن‌ها در حقیقت جلوگیری از خسارت‌های بعدی برای مصرف‌کنندگان است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر