پایگاه خبری هامپوئیل
0

کشف محموله بزرگ برنج قاچاق در مراغه

۱۰ تن برنج خارجی قاچاق در مراغه کشف شد
بازدید 14

مراغه – ایرنا – فرمانده انتظامی مراغه اعلام کرد که ۱۰ تن برنج قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان شناسایی و توقیف شده است. وی همچنین افزود که در این رابطه، یک نفر بازداشت شد.

سرهنگ توحید فارسی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که این محموله قاچاق در جریان گشت‌زنی مأموران پلیس آگاهی و بررسی خودروهای عبوری، از یک دستگاه کامیون کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در این کامیون ۲۵۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی برنج خارجی قاچاق بارگیری شده بود، افزود: پلیس شهرستان مراغه به صورت مستمر در حال مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان است و از شهروندان انتظار می‌رود که در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

سرهنگ فارسی همچنین تاکید کرد که قاچاق کالا و ارز نه‌تنها نظام اقتصادی را دچار اخلال می‌کند، بلکه به تولید داخلی نیز آسیب‌های جدی وارد می‌سازد.

وی ادامه داد: عملکرد صحیح بازار بر پایه دو اصل عرضه و تقاضا استوار است و اگر سطح آگاهی عمومی از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی ارتقا یابد، مردم با نخریدن کالای قاچاق می‌توانند ضربه‌ای اساسی به سودجویان وارد کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اقتصاد کشور ما سال‌هاست که از پیامدهای منفی قاچاق کالا آسیب دیده و برای مقابله با آن، همکاری مردم و مسئولان امری ضروری است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر