پایگاه خبری هامپوئیل
0

کتابفروشی امیرکبیر در چهارراه استانبول به مبلغ ۲۳ میلیون تومان به صرافی تغییر یافت

کتابفروشی امیرکبیر در چهارراه استانبول به مبلغ ۲۳ میلیون تومان به صرافی تغییر یافت / عکس
بازدید 22

«گفته می‌شود که این جابجایی به مبلغ ۲۳ میلیون تومان تمام شده است. حساب کنید سود و سرمایه‌های مربوط به کتاب و اندیشه را در برابر دلالان، دلار و بقیه مسائل. مبارک است!»

تعطیلی کتابفروشی‌ها به شدت غم‌انگیز است. حتی اگر اهل کتاب هم نباشید، دیدن تعطیلی یک کتابفروشی می‌تواند باعث ناراحتی شما شود. کسی که لذت چرخ زدن و جستجو در میان قفسه‌های کتابفروشی‌ها را تجربه کرده باشد، می‌داند که این مکان‌ها معمولاً از دنیای بیرون جدا و متمایز هستند؛ آن‌ها ورودی به دنیای دیگرند و در این آستانه، تجربه‌ای از جدایی لذتبخش و تسکین‌دهنده اضطراب‌های دنیای مادی و دغدغه‌های آن را فراهم می‌آورند.

وقتی می‌بینید که چنین جهانی در حال نابودی است و فرصت تجربه آن از دست می‌رود، حسرت و اندوهی به سراغتان می‌آید که مشابه آن در گذشته برای کسانی که ویرانی پناهگاه‌هایشان را مشاهده می‌کردند، وجود داشت.

روزنامه کیهان در تاریخ دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۶۹ با انتشار عکسی از تعطیلی کتابفروشی امیرکبیر و تبدیل آن به صرافی، خبر داد. در توضیح عکسی که کیهان منتشر کرده آمده است: «اینجا کتابفروشی امیرکبیر در چهارراه استانبول تهران است، کتابفروشی با قدمتی طولانی و موقعیتی ممتاز که همواره توجه علاقه‌مندان به کتاب را جلب می‌کرد. اکنون چند روزی است که این کتابفروشی تعطیل شده و به صرافی تبدیل شده است. کتاب، قلم و اندیشه جای خود را به دلار، مارک و پوند داده‌اند. گفته می‌شود این جابجایی به مبلغ ۲۳ میلیون تومان انجام شده است. به حساب سود و سرمایه‌های کتاب و اندیشه در برابر دلالی، دلار و دیگر مسائل فکر کنید. مبارک است!»

کتابفروشی امیرکبیر در چهارراه استانبول به مبلغ ۲۳ میلیون تومان به صرافی تغییر یافت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر