پایگاه خبری هامپوئیل
0

پیاده‌روی باشکوه جاماندگان کربلا در مراغه

پیاده‌روی باشکوه جاماندگان کربلا در مراغه
بازدید 14

مراغه: همزمان با اربعین شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع)، جمع زیادی از مردم مراغه با برپایی آیین ویژه‌ای تحت عنوان «حرم تا حرم»، مسیر امامزاده سیدمحمد (ع) در شهر مراغه تا امامزاده سیدابراهیم (ع) در روستای «چکان» این شهرستان را به‌صورت پیاده پیمودند.

این پیاده‌روی معنوی که به‌منظور ابراز ارادت و تجدید بیعت با امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار شد، با حضور چندین هزار نفر از اقشار مختلف مردم، از صبح روز اربعین آغاز شد و تا عصر ادامه یافت. شرکت‌کنندگان در این مراسم با طی کردن مسافت‌های طولانی، در فضایی پر از معنویت و همدلی، نشان دادند که ارادت و عشق به اهل بیت (ع) در میان مردم این منطقه به‌طور عمیق و پایدار وجود دارد.

مسیر این پیاده‌روی که به طول چندین کیلومتر بود، با استقبال گرم و صمیمی اهالی منطقه و همچنین برپایی ایستگاه‌های خدمات‌رسانی شامل غذا، نوشیدنی و امکانات بهداشتی، همراه بود. شرکت‌کنندگان با نثار نذورات و خواندن زیارت عاشورا و سایر دعاهای مربوط به این ایام، در این آیین معنوی شرکت کردند.

این مراسم، علاوه بر تجلیل از مقام والای شهدای کربلا، فرصتی برای تقویت پیوندهای اجتماعی و معنوی میان مردم مراغه و ابراز همدلی و اتحاد در میان جامعه بود. برگزاری چنین آیین‌هایی در شهرستان مراغه، به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی، نشان از اهمیت فرهنگ عاشورایی و سنت‌های دیرینه این منطقه دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر