پایگاه خبری هامپوئیل
0

پوشش کامل کودکان مراغه‌ای با واکسن پنوموکوک

پوشش کامل کودکان مراغه‌ای با واکسن پنوموکوک
بازدید 12

به مناسبت چهلمین سالگرد گسترش برنامه واکسیناسیون در کشور، نخستین مرحله از واکسیناسیون پنوموکوک در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو مراغه آغاز شد.

دکتر الهه حق‌گشائی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، در مراسم آغاز این واکسیناسیون تأکید کرد که ایمن‌سازی کودکان یکی از اهداف کلیدی کشور است و معاونت بهداشتی دانشکده نیز به این مهم توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به ابلاغیه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام کرد که واکسن پنوموکوک به‌عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون کشوری برای تمامی کودکان زیر یک سال ضروری است.

دکتر حق‌گشائی همچنین افزود که این واکسن در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی نقش قابل‌توجهی دارد.

او با تأکید بر اهمیت اجرای برنامه ایمن‌سازی کودکان در کشور اعلام کرد که از تاریخ ۱۳ مرداد ماه سال جاری، واکسیناسیون پنوموکوک در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی آغاز شده و والدین کودکان دو ماهه می‌توانند این واکسن را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

در ادامه، دکتر اعتماد، سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان، تأکید کرد که واکسن پنوموکوک از بسیاری از بیماری‌های عفونی و باکتریال مانند سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون پیشگیری می‌کند. او افزود که نوبت اول این واکسن در ۲ ماهگی، نوبت دوم در ۴ ماهگی و نوبت یادآور آن در ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

شایان ذکر است که جلسه هماهنگی برای اجرای این برنامه در تاریخ ۱۰ مرداد ماه در معاونت بهداشتی برگزار شده بود و در این جلسه بر نظارت دقیق بر اجرای برنامه و فرآیند واکسیناسیون توسط ناظران تأکید بسیار گردید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر