پایگاه خبری هامپوئیل
0

وزارت ارشاد: خبر صدور مجوز برای ۳ رپر شایعه است

وزارت ارشاد: خبر صدور مجوز برای ۳ رپر شایعه است
بازدید 20

معاون امور هنری وزارت ارشاد در واکنش به سوال خبرنگار برنا درباره صدور مجوز برای خوانندگان موسیقی رپ، تأکید کرد که این اخبار نادرست است و گفت: صدور مجوز برای سه خواننده رپ صحت ندارد.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به این پرسش که آیا مجوزی برای سه خواننده رپ صادر شده است، گفت: خیر، این موضوع صحت ندارد. تا کنون مجوزی برای موسیقی رپ صادر نشده است. تنها مجوزی که صادر شده، مربوط به اثری است که ژانر آن پاپ بوده و خواننده‌ای که به عنوان رپ‌خوان شناخته می‌شود، در این اثر رپ نخوانده و اثر پاپ است. در واقع، ما مجوز را برای موسیقی پاپ او صادر کردیم. دو نام دیگری که مطرح شده بود نیز بررسی شدند و قرار بود اگر آنها در ژانر پاپ فعالیت کنند، مجوز بگیرند.

سالاری همچنین درباره کارگروهی که در وزارت ارشاد برای بررسی صدور مجوز موسیقی رپ تشکیل شده بود، توضیح داد: کارگروهی برای بررسی ژانر موسیقی رپ داریم، اما اختلاف‌نظرهای زیادی در این زمینه وجود دارد. رپ به عنوان یک سبک زندگی، مفاهیم و مسائل زیادی را به همراه دارد و بنابراین تنها نمی‌توان به واژه‌ها و نت‌ها نگاه کرد. به همین دلیل، هنوز به جمع‌بندی قطعی در این خصوص نرسیده‌ایم.

پس از انتشار اخبار مبنی بر صدور مجوز برای برخی خوانندگان رپ در دولت سیزدهم، به تازگی اطلاعاتی منتشر شده بود که حمید صفت، چَرسی و دِدان، سه خواننده موسیقی رپ، از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت رسمی دریافت کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر