پایگاه خبری هامپوئیل
0

وجود 10 مدرسه اتاقکی در هشترود

وجود 10 مدرسه اتاقکی در هشترود
بازدید 4

فرماندار هشترود از وجود ۱۰ مدرسه اتاقکی در این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی و خیران مدرسه‌ساز بتوانند با همکاری یکدیگر، این مدارس کانکسی را به کلی از بین ببرند.

«فرید قشلاقی» در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان، به ضرورت ساخت مدارس جدید و پایان دادن به استفاده از مدارس اتاقکی پرداخت و افزود: علاوه بر این، ۷۰ مدرسه دیگر در هشترود نیز به تعمیر و نوسازی نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴۶ مدرسه در هشترود وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۵ مدرسه با قدمتی بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به بازسازی فوری نیاز دارند.

فرماندار هشترود همچنین بر لزوم توجه ویژه اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی به تکمیل و تجهیز طرح‌ها و مراکز آموزشی این شهرستان تأکید کرد و امیدوار است که تا مهرماه امسال، تعدادی از مدارس نیمه‌تمام در مناطق روستایی هشترود به بهره‌برداری رسیده و به آموزش و پرورش شهرستان تحویل داده شود.

وی افزود: متأسفانه مدرسه روستای «باباکندی رود» در بخش مرکزی هشترود که از سال ۱۳۹۶ با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس و خیران در حال ساخت است، هنوز به پایان نرسیده است.

فرماندار هشترود همچنین اشاره کرد که این مدرسه تنها واحد آموزشی روستای مذکور است و دانش‌آموزان آن همچنان در شرایط نامناسب و در یک مدرسه فرسوده و غیراستاندارد به تحصیل می‌پردازند.وجود 10 مدرسه اتاقکی در هشترود

«فرید قشلاقی» در مورد وضعیت مدرسه روستای «قویون‌قشلاقی» نیز اظهار داشت که این مدرسه به طور کامل تجهیز شده است، اما هنوز تحویل داده نشده و در نتیجه، دانش‌آموزان این روستا سال گذشته در حسینیه روستا به تحصیل پرداختند.

وی از مسئولان خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل تحویل این مدرسه اقدام کنند تا دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های روستا در آغاز مهرماه سال جاری برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۷۸ با هدف جذب مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی برای ساخت و نوسازی مدارس تأسیس شد. این مجمع پس از سال‌ها فعالیت و تلاش‌های مداوم افراد خیر در منطقه، توانسته است ده‌ها مدرسه در آذربایجان‌شرقی و چندین مدرسه در استان‌های محروم سراسر کشور احداث کند.

با توجه به این سابقه درخشان، انتظار می‌رود که مجمع خیران مدرسه‌ساز توجه ویژه‌ای به رفع محرومیت‌های آموزشی در شهرستان‌های مختلف استان، از جمله هشترود و چاراویماق، داشته باشد و برای آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های خود، اقدامات مؤثری انجام دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر