پایگاه خبری هامپوئیل
0

نماینده مجلس مراغه بر ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد

نماینده مجلس مراغه بر ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد
بازدید 7

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش تولید در این شهرستان گفت: نبود آمار دقیق و عدم پیگیری منسجم باعث شده است تا مشکلات واحدهای تولیدی مراغه روز به روز افزایش یابد. به گفته وی، اولین گام برای حل این مسائل، احصا و دسته‌بندی دقیق نیازهای واحدهای تولیدی، به‌ویژه واحدهای راکد و نیمه‌فعال است.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، «سیدفرید موسوی» روز یکشنبه در کمیته سیاست‌گذاری که به ابتکار خودش برای احیای واحدهای تولیدی مراغه در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، افزود: مراغه فاقد پروژه‌های ملی و واحدهای صنعتی بزرگ است و احیای واحدهای نیمه‌فعال و راکد کمترین اقدام ممکن برای تقویت اقتصاد این منطقه محسوب می‌شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و توجه جدی به بخش تولید تأکید کرد و افزود که با مدیریت درست و شناسایی نیازهای واقعی، می‌توان گام‌های مؤثری در راستای رفع موانع تولید و رونق اقتصادی در مراغه برداشت.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در احیای واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی، از جمله خروج پالایشگاه عجب‌شیر از حالت رکود، اظهار داشت: متأسفانه در مراغه تاکنون توفیق چندانی در این زمینه به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای غیرفعال مراغه در انتظار چند میلیارد تومان تسهیلات بانکی هستند، افزود: آمار دقیقی از تعداد واحدهای تولیدی که در تملک بانک‌ها قرار دارند نیز وجود ندارد، و این فقدان اطلاعات باعث شده است تا پیگیری‌ها و جذب تسهیلات بانکی به کندی پیش برود.

موسوی تأکید کرد که در سایر شهرستان‌های استان، تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید به شکل چشمگیری جذب شده است، اما به دلیل نبود اطلاعات دقیق، تسهیلات تبصره ۱۸ برای مراغه در سال گذشته نزدیک به صفر بوده است.

وی افزود: تنها تعداد محدودی از واحدهای تولیدی مراغه برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ ثبت‌نام کرده‌اند، در حالی که از این محل حتی برای بازسازی اتوبوس‌ها و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز می‌توان تسهیلات دریافت کرد.

موسوی همچنین با اشاره به مشکلات برخی فعالان اقتصادی در تأمین مواد اولیه، بیان کرد: بسیاری از این افراد با روش‌های تأمین مالی از بورس و منابع مالی دیگر آشنا نیستند و برای بهره‌مندی از این امکانات به آموزش نیاز دارند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر