پایگاه خبری هامپوئیل
0

گشایش موزه جدیدی در لندن به نام موکو

موزه جدید موکو لندن درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود
بازدید 31

تازه‌ترین افزوده به صحنه هنری پرجنب‌وجوش لندن، جدیدترین شعبه موزه هنر مدرن معاصر (Moco) است که در روز شنبه، ۱۰ اوت آغاز به کار کرد.

عاشقان هنر که به لندن سفر می‌کنند ممکن است بازدید از تیت مدرن، گالری ملی و گالری ساتچی را در فهرست کارهای خود داشته باشند (در کنار فهرست طولانی دیگری از مکان‌ها)، اما اکنون یک مکان جدید به صحنه هنری شهر اضافه شده است: موزه موکو هنرهای بیشتری را به پایتخت بریتانیا می‌آورد.

با مجموعه‌ای که شامل آثاری از جف کونز، ژان-میشل باسکیا، یایویی کوساما و بانسکی است (اگر از این هنرمند پارتیزانی در این هفته سیر نشده‌اید)، این موزه تجاری مستقل خانه خود را در محل نمادین ماربل آرچ لندن یافته است و یک فضای گسترده سه‌طبقه را در اختیار گرفته و تجربه خرید در خیابان آکسفورد، که اغلب استرس‌زا است، را با لطافت خلاقانه‌ای همراه کرده است.

فراتر از فهرست چشمگیر آثار موجود در مجموعه‌اش، موزه موکو – که شعبه‌هایی در آمستردام و بارسلونا دارد و یک ابتکار خصوصی توسط گالری‌داران لیونل و کیم لوگچیس است – زندگی خود در لندن را با یک نمایشگاه موقت از هنرمند پیشگام پرفورمنس، مارینا آبراموویچ آغاز می‌کند.

نمایشگاه «فرکانس شفابخش» آبراموویچ که در 11 سپتامبر افتتاح می‌شود، شامل 12 اثر از مجموعه «اشیاء گذرا برای استفاده انسانی» این هنرمند است که با هدف ایجاد لحظاتی برای تأمل، ارتباط و تعامل طراحی شده‌اند. در مرکز این نمایشگاه و به عنوان یکی از آثار تازه خریداری شده توسط موزه موکو، اثری با عنوان «صندلی برای استفاده انسانی و صندلی برای استفاده روح» قرار دارد: دو صندلی که بازدیدکنندگان روی آنها می‌نشینند و رو‌به‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند، شاید نگاه یکدیگر را حفظ کنند.

موزه جدید موکو لندن درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود

«قدرت هنر اجرایی در توانایی آن برای تحول بخشیدن هم به هنرمند و هم مخاطب نهفته است. بدن هنرمند به عنوان وسیله‌ای عمل می‌کند، همان‌طور که بدن ناظر نیز وسیله‌ای است»، آبراموویچ درباره‌ی نمایشگاه آینده‌اش گفت. «موزه موکو اهمیت تجربه مستقیم در فعال‌سازی قدرت هنر را درک می‌کند.»

موزه موکو لندن در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود. نمایشگاه «فرکانس شفا» مارینا آبراموویچ از ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ تا ۱۱ مارس ۲۰۲۵ برپا خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر