پایگاه خبری هامپوئیل
0

مواظب یخچال خانه در تابستان باشید!

بازدید 27

مواظب یخچال خانه در تابستان باشید!

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل؛ تنظیم دمای یخچال امر بسیار مهمی است که اگر آگاهی لازم از آن را نداشته باشید یخچال عملکرد لازم را برای شما نخواهد داشت.با آگاهی از نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر خود می توانید از فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال جلوگیری نمایید. با دانستن دمای صحیح ترموستات یخچال می توانید مواد غذایی مثل لبنیات، سبزیجات و میوه جات را به مدت طولانی تری نگه دارید.تنظیم دمای یخچال در انواع مدل ها و برندها شباهت ها و فرق هایی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال تنظیم درجه در یخچال های قدیمی به وسیله ی ولوم چرخشی می باشد در صورتیکه تنظیم دما در یخچال های جدید کاملا متفاوت است و به وسیله ی پنل دیجیتالی روی درب آنها کم و زیاد می گردد.ما در این مقاله سعی داریم با توضیحات کامل آموزش صفر تا صد دمای یخچال در تابستان را بیان کنیم تا شما در انتها بتوانید دمای یخچال خود را از هر برندی که باشد از جمله یخچال فریزرهای برند الکترواستیل، هیمالیا، ایران شرق، امرسان، هایسنس،دونار، سوزان، فیلور، اسنوا و سینجر را به صورت کاملا درست در فصل تابستان تنظیم نمایید.

نکته مهم: حتما به نکاتی که در انتهای مقاله ذکر شده است، توجه نمایید و برای همیشه مشکل تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان را خاتمه دهید.

محققان آمریکایی دریافته اند که در فصول گرم سال، گرمای محیط می تواند موجب گرم تر شدن هوای درون یخچال و فریزر شود. باز و بسته کردن درب یخچال یا عبور هوای گرم از لای لاستیک اطراف درب می تواند تا حدی سرمای هوای یخچال را از بین ببرد.به صورت کلی دمای یخچال ها باید بین 2 الی 5 درجه سانتی گراد تنظیم شوند. در تابستان که هوا گرم ترمی باشد، بهتر است یخچال روی 2 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. قسمت فریزر غالبا روی منفی 18 درجه سانتی گراد تنظیم می شود.همانگونه که می دانید دمای یخچال باید در فصل گرما و تابستان تغییر داده شود و دما باید روی مقدار های زیر تنظیم شود.

اگر یخچال شما اتوماتیک است باید درجه ی یخچال را روی ۳+ و ۴+ سانتی گراد تنظیم کنید و فریزر را روی دمای ۱۸- یا ۲۰- قرار دهید.

نکته: در یخچال های الکترونیکی که تنظیم درجه دما با صفحه نمایش انجام میشود و به جای ترموستات، سنسور دارند؛ هر چه عدد به صفر نزدیک تر باشد، سرمای داخل یخچال بیشتر میشود.

مثال: تنظیم درجه دمای یخچال در فصل تابستان با عدد 2 سرمای بیشتری نسبت به عدد 3 دارد.

در یخچال های قدیمی از ترموستات برای تنظیم درجه دما استفاده میکنند. توجه داشته باشید که ترموستات به مانند یک ولوم چرخشی میباشد، که در بالای کابین یخچال تعبیه شده است و داخل آن یک سیم بلند قرار دارد، که دمای داخل یخچال را تشخیص میدهد.

ترموستات معمولا درجه ای بین اعداد 0 الی 7 دارد. اگر درجه یخچال را در فصل تابستان یا هر فصل دیگری روی 0 تنظیم نمایید، دستگاه شما خاموش میشود و اگر روی درجه 7 قرار دهید بیشترین سرما را خواهد داشت.

نکته: هر چه عدد تنظیم درجه دما در یخچال های قدیمی که دارای ترموستات هستند، بیشتر باشد، سرمای لیشتری خواهید داشت. یعنی عدد 7 سرمای بیشتری نسبت به عدد 6 دارد.

دقت داشته باشید که با بالابردن بیش از حد دما مواد غذایی درون یخچال یخ می زنند و کمپرسور مجبور می شود بیشتر کار کند.

بهترین درجه دما در تابستان برای یخچال های قدیمی، عدد 4 میباشد. و اگر سرمای بیشتری نیاز داشتید، یک درجه افزایش دهید و درجه را روی 5 بگذارید.

نکته: در یخچال های مکانیکی اعداد بزرگتر برای تنظیم دما، به معنای سرمای بیشتر میباشند و هر چه عدد کوچکتر و نزدیک به صفر باشد، دمای یخچال رو به سرمای کمتری میرود.

مثال: در یخچال هایی که دارای ترموستات هستند، اگر دما را در فصل تابستان بر روی عدد 4 تنظیم نمایید نسبت به عدد 5 گرمتر است. یعنی تنظیم درجه دما در فصل تابستان برای یخچال های قدیمی که دارای ترموستات هستند، عدد 5 سرمای بیشتری نسبت به عدد چهار دارد.

دمای یخچال در فصل تابستان

دمای محیط بر روی عملکرد یخچال تاثیر میگذارد و حتی با بسته بودن درب هم، کمی نوسان دما طبیعی است.

در فصول گرم تابستان لازم است درجه ی ولوم در یخچال های مکانیکی که دارای ترموستات هستند را بالا ببرید تا دمای درون یخچال کم شود. احتمالا باید ولوم چرخشی یخچال قدیمی را روی اعدادی مثل ۴ یا ۵ سانتی گراد تنظیم نماییید و سعی کنید درب یخچال را طولانی مدت باز نگذارید. و این موضوع برای یخچال های الکترونیکی برعکس است، یعنی برای سرمای بیشتر باید درجه یخچال را کمتر کنید.

به غیر از تنظیم کردن دما در فصل تابستان باید نکات دیگری را نیز رعایت کنید که در اینجا آورده ایم:

از سالم بودن لاستیک های دور درب یخچال اطمینان حاصل نمایید.

اگر یخچال شما برفک میزند، سریعا اقدام به رفع مشکل نمایید.

از قرار دادن غذاهای گرم در یخچال خودداری نمایید.

منبع خبر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر