یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال هرگونه پیامک انبوه تبلیغاتی توسط دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات بدون کسب اجازه قبلی از مشترک، ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل به نقل از این سازمان، مهدی قلیچخانی در خصوص روشهای فعالسازی و غیرفعالسازی دریافت پیامکهای تبلیغاتی توضیح داد: پیش از این و با هدف حمایت از حقوق مصرفکنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و مدیریت دریافت پیامکهای تبلیغاتی از تمامی سرشمارهها، سامانه کد دستوری #800* راهاندازی شده است. این سامانه به مشترکان این امکان را میدهد که دریافت پیامکهای تبلیغاتی را برای هر اپراتور بهصورت جداگانه فعال یا غیرفعال کنند.
وی همچنین بیان کرد که ارسالکنندگان پیامکهای اطلاعرسانی از سرشمارههای خدماتی موظف هستند عبارت «لغو 11» را در انتهای پیامکهای خود درج کنند، تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد 11 به همان شماره، دریافت پیامکها را متوقف کنند.
قلیچخانی درباره فعالسازی مجدد دریافت این پیامکها گفت: مشترکان در صورتی که بخواهند دوباره پیامکهای اطلاعرسانی خدماتی—مانند پیامکهایی که پس از عضویت در باشگاه مشتریان شرکتها یا فروشگاهها دریافت میکنند—را دریافت کنند، میتوانند عدد 12 را به همان سرشماره ارسال نمایند.
معاون طرحریزی و پایش عملکرد اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکننده افزود: افرادی که بدون رضایت خود پیامکهای تبلیغاتی انبوه دریافت میکنند، میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات به شماره ۱۹۵ یا تماس تلفنی با این شماره، شکایت خود را ثبت کنند.
وی درباره نحوه برخورد با متخلفان در این زمینه توضیح داد که سازمان تنظیم مقررات تمامی شکایتهای مرتبط با پیامکها را به دقت بررسی میکند و در صورت تکرار تخلف، پرونده متخلفان به کمیته رسیدگی به تخلفات دارندگان پروانه ارجاع میشود تا مطابق مقررات قانونی با آنها برخورد شود.
معاون طرحریزی و پایش عملکرد اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکننده تاکید کرد که بر اساس مصوبه شماره ۳-۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان «مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی»، ارسال هرگونه پیامک انبوه تبلیغاتی، اطلاعرسانی و ارزش افزوده بدون کسب اجازه قبلی از مشترک از سوی دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات ممنوع است.




نظرات کاربران