پایگاه خبری هامپوئیل
0

معرفی کمیته‌های انتخاب و داوری جشنواره آسمان

معرفی کمیته‌های انتخاب و داوری جشنواره آسمان
بازدید 18

ستاد برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان»، اعضای هیئت‌های داوری و انتخاب این رویداد را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر هامپوئیل، اولین دوره جشنواره «آسمان» به دبیری ابراهیم سعیدی، فیلمساز مهابادی، با تمرکز بر جنبه‌های هنری و گردشگری و هدف معرفی پتانسیل‌های بومی و محلی، از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به مناسبت روز ملی سینما در فضای روباز پلازای میدان منگوران و مجموعه حوضخانه رستم بیگ در مهاباد برگزار می‌شود. این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.

برای انتخاب آثار، در بخش فیلم، سالم صلواتی، شیلان سعدی و پژمان علیپور، و در بخش فیلمنامه، توفیق امانی، جلال نصیری و تریفه کریمیان به عنوان هیئت‌های انتخاب فعالیت خواهند کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی جشنواره، قضاوت و داوری آثار در بخش فیلم به عهده احمد الستی، احمد ضابطی جهرمی و سیف‌الله صمدیان، در بخش فیلمنامه به عهده محمد گذرآبادی، جابر قاسمعلی و خسرو سینا، و در بخش عکس به عهده مجید سعیدی، مهرداد اسکویی و جمشید فرج‌وند خواهد بود.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس، آثار هنرمندان از ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس، شامل چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان را پذیرش می‌کند و در مهاباد برگزار می‌شود.

در بخش فیلم، ۶۰ فیلم کوتاه در حوزه‌های داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی و در بخش فیلمنامه، ۴۶ اثر برای حضور در بخش مسابقه پذیرفته شده‌اند. بخش عکس نیز به صورت تک عکس با دو بخش اصلی، شامل بخش آزاد با رویکرد مردم‌شناسانه و بخش نوعی نگاه با تمرکز بر زیبایی‌شناسی بصری و ویژگی‌های تکنیکی، برگزار خواهد شد و از میان آثار رسیده، ۳۰ عکس در هر بخش به مرحله مسابقه راه می‌یابند.

جوایز جشنواره در بخش فیلم شامل بهترین فیلم زیست‌بوم زاگرس، بهترین فیلم جشنواره، بهترین فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن، و همچنین جوایزی برای بهترین کارگردانی، فیلمنامه، فیلمبرداری، تدوین، بازیگری، طراحی صحنه، موسیقی و طراحی صدا است.

در بخش فیلمنامه‌نویسی، جوایز شامل بهترین فیلمنامه با موضوع زیست‌بوم زاگرس، بهترین فیلمنامه اول، دوم و سوم خواهند بود.

جوایز بخش عکس شامل بهترین عکس با موضوع زیست‌بوم زاگرس، عکس‌های برگزیده اول تا سوم در بخش آزاد و نوعی نگاه خواهد بود.

علاوه بر این، جشنواره با برنامه‌هایی چون موسیقی مقامی کردی، تورهای گردشگری و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهر و منطقه مکریان، برای مهمانان و گردشگران در فضای باز پلازای میدان منگوران و مجموعه حوضخانه رستم بیگ تدارک دیده شده است.

این جشنواره به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد، مؤسسه «لاوان فیلم مکریان»، و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن، و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر