پایگاه خبری هامپوئیل
0

معاون وزیر نیرو از تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب مراغه خبر داد

معاون وزیر نیرو از تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب مراغه خبر داد
بازدید 20

هاشم امینی، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور، در سفر به مراغه از اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب این شهر خبر داد. این طرح که با نام “زلال‌ساز” شناخته می‌شود، به گفته وی از محل اعتبارات تنش آبی کشور تامین خواهد شد.

امینی همچنین اعلام کرد که برای رفع مشکلات آبی شهرک امام حسن(ع) نیز اعتباری در نظر گرفته شده و احداث مخزن، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب و حل مشکلات روستایی

معاون وزیر نیرو به موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مراغه نیز اشاره کرد و از احداث مدول سوم این تصفیه‌خانه از طریق سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد بیع‌متقابل خبر داد. همچنین، احداث تصفیه‌خانه برای روستاهای مسیر علویان نیز با استفاده از همین روش تامین مالی خواهد شد.

امینی تأکید کرد که مشکلات آب و فاضلاب برخی روستاهای شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها اتخاذ شده است.

پیگیری مشکلات از سوی نماینده مردم

سیدفرید موسوی، نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی، نیز بر اهمیت حل مشکلات آب و فاضلاب این منطقه تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه طرح‌های آب و فاضلاب هر دو شهرستان مراغه و عجب‌شیر به دلیل نبود اعتبار و ناهماهنگی بین ادارات با کندی پیش می‌رفت، از تخصیص اعتبارات لازم و صدور دستورات لازم برای تسریع در اجرای طرح‌ها خبر داد.

بازدید از زیرساخت‌ها و تعهد برای رفع مشکلات

معاون وزیر نیرو در این سفر از زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهرستان بازدید کرد و با مسئولان محلی و نمایندگان مردم دیدار نمود. وی ضمن ابراز تعهد برای رفع مشکلات موجود، بر اهمیت همکاری همه دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب شهرستان تأکید کرد.

سفر معاون وزیر نیرو به مراغه و تصمیمات اتخاذ شده در این سفر، نویدبخش آینده‌ای بهتر برای مردم این شهرستان در زمینه دسترسی به آب آشامیدنی سالم و دفع بهداشتی فاضلاب است. با تخصیص اعتبارات لازم و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، انتظار می‌رود مشکلات موجود در حوزه آب و فاضلاب شهرستان مراغه در آینده نزدیک برطرف شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر