پایگاه خبری هامپوئیل
0

معاون وزیر صمت: باید خشکبار مراغه به برند ملی تبدیل شود

معاون وزیر صمت: باید خشکبار مراغه به برند ملی تبدیل شود
بازدید 33

مراغه – ایرنا – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه و برندسازی در ایجاد ارزش افزوده، تأکید کرد: برندسازی خشکبار مراغه در سطح ملی باید به طور جدی دنبال شود تا از این طریق بتوان ظرفیت‌های کشاورزی منطقه را بهبود بخشید.

به گزارش ایرنا، «فرشاد مقیمی» روز جمعه در جلسه‌ای که به بررسی مسائل و مشکلات صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر در فرمانداری مراغه اختصاص داشت، اظهار داشت: مطالعاتی در زمینه خوشه آجیل و خشکبار در این شهرستان‌ها انجام شده است و پیشنهاد می‌شود خوشه عسل نیز در این منطقه راه‌اندازی شود.معاون وزیر صمت: باید خشکبار مراغه به برند ملی تبدیل شود

وی بر این نکته تأکید کرد که وجود زیرساخت‌هایی همچون راه‌آهن و واحدهای صادرات‌محور در مراغه، از مزایای مهمی برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند به شمار می‌رود.

مقیمی با اشاره به پتانسیل بالای مراغه در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: تسریع در پیگیری و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند ضروری است و باید بخشی از این منطقه به عنوان پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت توجه به نیازها و خواسته‌های سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر، خاطرنشان کرد: این نیازها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با دقت ویژه بررسی و پیگیری خواهند شد و پس از بازگشت به تهران، دستورات لازم برای پاسخگویی به آن‌ها صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین پیشنهاد داد که مسئولیت نگهداری محوطه شهرک صنعتی مراغه به شهرداری واگذار شود و شهرداری در مقابل، از خدمات مشخصی بهره‌مند گردد.

مقیمی با ابراز تعجب از نبود پوشش شبکه همراه اول در شهرک صنعتی مراغه، اظهار داشت: این موضوع را از طریق استان پیگیری کنید و در صورت عدم حل مشکل، آن را به ما منتقل کنید تا در سطح ملی پیگیری لازم صورت گیرد.

وی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران گفت: در صورت امکان، اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ به شهرک صنعتی شماره یک متصل شوند و وضعیت زمین‌ها و سوله‌های خالی با همکاری بانک‌ها تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به عنوان مثال، با مدیرعامل بانک صنعت و معدن صحبت کرده‌ام و اراضی متعلق به این بانک در شهرک صنعتی مراغه به زودی به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

مقیمی درباره منطقه صنعتی علمدار نیز اظهار کرد: این منطقه می‌تواند به عنوان پهنه صنعتی یا شهرک صنعتی خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد. یکی از مدیران مربوطه طی ۱۰ روز آینده به مراغه سفر خواهد کرد تا موضوع را به طور دقیق بررسی کند.

وی همچنین بر توسعه بازاریابی برای محصولات صادراتی مراغه تأکید کرد و افزود: فهرست نمایشگاه‌های بین‌المللی باید در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران مراغه قرار گیرد تا با مشارکت فعال در این نمایشگاه‌ها، بازارهای جدیدی در کشورهای مختلف ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صبح امروز (جمعه) از شهرک صنعتی مراغه، دو واحد تولیدی «روان‌کاران» و «آسافلوت» و همچنین منطقه صنعتی علمدار مراغه بازدید کرد.

وی عصر جمعه نیز به شهرستان عجب‌شیر سفر کرده و از دو واحد تولیدی این شهرستان شامل شرکت‌های «فناوران تایماز» و «اطهر بافت» بازدید کرد.

شایان ذکر است که نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، چند روز پیش از دعوت خود از «فرشاد مقیمی»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران برای سفر به این شهرستان‌ها خبر داده بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر