پایگاه خبری هامپوئیل
0

مطالعه حشره‌شناسی پزشکی پشه آئدس در مراغه

بررسی حشره شناسی پزشکی پشه آئدس در مراغه
بازدید 29

بررسی مکان‌های احتمالی فعالیت پشه‌های آئدس آلبوپیکتوس و آئدس اجیپتی، ناقلان بیماری تب دنگی، در شهرستان مراغه در حال اجرا است. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد که تاکنون وجود این پشه‌ها در شهرستان مراغه گزارش نشده است.

ارجمند با اشاره به گزارش‌های اخیر از بروز بیماری تب دنگی در برخی مناطق کشور و شناسایی پشه‌های آئدس در مناطق جنوبی و شمالی ایران، افزود: بررسی‌های حشره‌شناسی برای شناسایی این ناقلان در شهرستان مراغه در دست انجام است.

وی توضیح داد که مناطقی که احتمال حضور این پشه‌ها وجود دارد، مانند جوی‌های آب راکد، لاستیک‌های فرسوده و بلااستفاده، ظروف پلاستیکی و قوطی‌های رها شده که دارای آب راکد هستند، از نظر وجود تخم، لارو و شفیره پشه آئدس به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه توصیه کرد که برای کنترل جمعیت این پشه‌ها، باید از تجمع آب در ظروف زیر گلدان، زهکشی مناسب جوی‌های آب، و عدم رهاسازی قوطی‌های کنسرو، بطری‌ها و لاستیک‌های بدون استفاده در طبیعت خودداری کنیم تا از ایجاد مکان‌های مناسب برای رشد این پشه‌ها جلوگیری شود.

ارجمند همچنین تأکید کرد که افرادی که سابقه مسافرت به مناطق جنوبی کشور را دارند، در صورت بروز علائمی مانند تب طولانی‌مدت، درد استخوان، درد مفاصل و درد پشت چشم، باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر