پایگاه خبری هامپوئیل
0

مراغه میزبان دو جشنواره در تقویم گردشگری کشور

مراغه میزبان دو جشنواره در تقویم گردشگری کشور
بازدید 37

مراغه، شهر تاریخی و نگین آذربایجان شرقی، در تازگی دو گوهر گرانبهای خود را به فهرست رویدادهای گردشگری کشور افزود: جشنواره سیب و جشنواره غذاهای محلی. این خبر مسرت‌بخش را محرم پور، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه، به گوش هموطنان رساند.

جشنواره سیب هر ساله در نیمه دوم مهرماه، همزمان با آغاز فصل برداشت این محصول پرمایه، در مراغه برگزار می‌شود. در این جشنواره، بازدیدکنندگان می‌توانند از طعم سیب‌های سرخ و گلسفید مراغه لذت ببرند و با فرآیند کاشت، داشت و برداشت این محصول آشنا شوند.

جشنواره غذاهای محلی نیز در اوایل خردادماه با نمایش و پخت غذاهای سنتی و محلی پخته شده با گیاهان و سبزیجات کوهی، بر رونق گردشگری مراغه می‌افزاید.

مراغه به عنوان قطب تولید سیب در استان آذربایجان شرقی، سالانه بیش از 300 هزار تن سیب رد و گلدن به بازار عرضه می‌کند. به گفته محرم پور، تاکنون 5 آیین و جشنواره این شهرستان، شامل علم‌بندی، احرام‌بندی، روز مراغه، جشنواره سیب و جشنواره غذاهای سنتی و محلی، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

ثبت این دو جشنواره در فهرست رویدادهای ملی، فرصتی مغتنم برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی مراغه به هموطنان و گردشگران خارجی فراهم می‌کند. بی‌شک، طعم سیب‌های مراغه و عطر غذاهای محلی این خطه، خاطره‌ای خوش و ماندگار در ذهن مسافران به یادگار خواهد گذاشت.

آیا شما هم مشتاقید تا در این ضیافت رنگارنگ و خوش‌طعم شرکت کنید؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر