پایگاه خبری هامپوئیل
0

مراغه؛ شهری با بیش از ۲.۵ میلیون مترمربع پارک و فضای سبز

مراغه؛ شهری با بیش از ۲.۵ میلیون مترمربع پارک و فضای سبز
بازدید 3

شهردار مراغه در پاسخ به پرسشی درباره دلیل نامگذاری این شهر به عنوان “باغشهر” توضیح داد که مراغه دارای ۲ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۵۹۷ مترمربع فضای سبز شهری و پارک‌های مختلف است.

شهرام مروتی روز دوشنبه بیان کرد که از این مقدار، یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۸۰ مترمربع به پارک‌های احداث شده در سطح شهر اختصاص دارد. وی با اشاره به وجود ۲۱ پارک در مراغه، افزود که مساحت چمن‌کاری‌ها به ۱۹۰ هزار و ۵۱۴ مترمربع و مساحت گل‌های فصلی به ۸ هزار و ۴۳۹ مترمربع می‌رسد.

او همچنین به برخی از پارک‌های شاخص مراغه اشاره کرد و گفت: پارک‌هایی مانند مسافر، شهدا، کوثر، معلم، یادگاران، صوفی‌چای، غفاریه، ملت، شادی، راه‌آهن، یوسف‌آباد، انزاب، سلامت، ایثار، الغدیر، ولیعصر (عج)، مهر و ترافیک از جمله پارک‌های این شهر هستند.

به گفته شهردار مراغه، این شهر دارای ۶۵ هزار و ۸۲۳ اصله درخت در مناطق شهری است و مساحت جنگلکاری و انبوه‌کاری آن نیز به ۴۹۸ هزار و ۴۴ مترمربع می‌رسد.

شهرام مروتی با اشاره به اینکه هشت باغ در محدوده شهری تحت مالکیت شهرداری قرار دارد، افزود: مساحت این باغات ۶۴ هزار و ۵۳۱ مترمربع است و شامل باغ‌های “فارسی سابق”، “بهشتی‌فام”، “رضاپور”، “مرتضوی”، “قویدل”، “نجدمحمدی”، “دکتر جوادی” و “فیروزفر” می‌شود.

بسیاری از دوستداران محیط زیست در مراغه نگرانی‌هایی درباره قطع درختان در محدوده شهری دارند تا با حفظ پوشش گیاهی، ویژگی باغشهری این شهر کهن همچنان پابرجا بماند.

اخیراً نیز مدیریت شهری نسبت به قطع چند درخت در خیابان پاسداران واکنش نشان داده و بر لزوم حفاظت از فضای سبز شهری تأکید کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر