پایگاه خبری هامپوئیل
0

قیمت گل ماشین عروس و عوامل موثر بر آن

قیمت گل ماشین عروس و عوامل موثر بر آن
بازدید 32

تزیین ماشین عروس یکی از عناصر مهم و جذاب در مراسم ازدواج است که به زیبایی و شکوه این روز خاص اضافه میکند. انتخاب گل‌های مناسب و طراحی آرایی منطبق با سلیقه و تم عروسی، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما یکی از سوالات رایج این روزها برای زوج‌های جوان، درباره قیمت گل آرایی ماشین عروس است. در این مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت گل آرایی ماشین عروس و همچنین تزیین ماشین عروس در محل  آن هم به صورت سیارو بازه قیمتی آن در تهران می‌پردازیم.

در ابتدا لازم است بگوییم قیمت گل آرایی ماشین عروس، یک موضوع نسبی بوده و به پارامترهای مختلفی نیز بستگی دارد. برای انتخاب بهترین گزینه، بهتر است با چندین مرکز گل فروشی مشورت نموده و نمونه کارهای آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین، بهتر است با مشخص کردن بودجه خود، به دنبال مجموعه هایی باشید که خدمات مورد نظرتان را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند.قیمت گل ماشین عروس و عوامل موثر بر آن

عوامل موثر بر قیمت گل آرایی ماشین عروس

قیمت گل آرایی ماشین عروس در تهران، همواره تحت الشعاع عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که این عوامل عبارتند از:

نوع گل: 

نوع گل‌های استفاده شده در گل آرایی، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در قیمت گل آرایی ماشین عروس خواهد بود؛ چرا که گل‌های خاص و کمیاب، قیمت بالاتری نسبت به بقیه گل ها دارند.

فصل سال؛ پارامتری تاثیر گذار بر قیمت گل ماشین عروس

قیمت گل‌ها در فصول مختلف سال متفاوت خواهد بود در همین راستا گل‌هایی که در فصل پرورش خود هستند، عموما قیمت مناسب‌تری نسبت به گل های دیگر خواهد داشت و به طبع، قیمت این گل ها نیز پایین تر خواهد بود.

میزان گل مصرفی: 

هرچه میزان گل مصرفی در طراحی گل آرایی ماشین عروس بیشتر باشد، به طبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

نوع طراحی  یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت گل آرایی

همان گونه که باید بدانید و پیچیدگی و ظرافت طراحی گل آرایی، بر قیمت گل ماشین عروس تاثیرگذار بوده و این پارامتر جزو بدیهیات در قیمت گل آرایی ماشین عروس است در همین راستا لازم است بگوییم، طراحی‌های خاص و دست‌ساز، معمولا قیمت بالاتری نسبت به بقیه طراحی ها دارند.

نوع خودرو: 

نوع خودرو، بزرگی، ابعاد و اندازه آن، تاثیر مستقیمی بر میزان گل مورد نیاز و در نتیجه هزینه گل آرایی ماشین عروس در تهران دارد.

تفاوت در نرخ گل فروشی ماشین عروس

هر گلفروشی، بر حسب نوع تبحر و برند بودن خود، قیمت‌های متفاوتی برای خدمات خود ارائه می‌دهد پس نمی توان این مورد را نیز نادیده گرفت. برای مثال ممکن است یک گل فروشی، در منطقه خود بسیار سروصدا کرده باشد و بسیار معتبر و مشهور باشد و از همین حیث قیمت گل زدن ماشین عروس در آن گل فروشی، کمی متفاوت تر از باقی مراکز باشد.

بازه قیمتی گل آرایی ماشین عروس در تهران

به طور کلی، قیمت گل آرایی ماشین عروس در تهران بین 1 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان همواره متغیر خواهد بود که موارد مذکور بالا تاثیر بسزایی بر این نرخ خواهند داشت و به طور قطع، این بازه قیمتی به عوامل ذکر شده در بالا بستگی خواهد داشت.

برای مثال، اگر شما از گل‌های خاص و کمیابی استفاده کرده و طراحی پیچیده‌ای را انتخاب کنید، قیمت گل ماشین عروس شما به سمت بالای این بازه قیمتی سوق خواهد یافت.

روشهای نگهداری از گل‌ ماشین عروس: نکاتی برای حفظ طراوت و زیبایی

نگهداری از گل‌های ماشین عروس برای حفظ طراوت و شادابی آن‌ها در طول مراسم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. شما همواره با رعایت نکات زیر می‌توانید از پژمردگی گل‌ها جلوگیری کرده و جلوه‌ای زیبا به ماشین عروس خود بدهید:

نکات مهم قبل از مراسم:

قبل از مراسم لازم است نکاتی را رعایت کنید که در زیر به برخی از نکات خواهیم پرداخت:

انتخاب گل‌های مناسب: 

گل‌هایی را انتخاب کنید که دوام بالایی داشته باشند و در برابر گرما، سرما و نور مستقیم خورشید و باد، مقاوم باشند. از همین حیث گل‌هایی مانند رز، لیلیوم، ارکیده و گل‌های فصلی مقاوم گزینه‌های خوبی خواهند بود.

آماده‌سازی: 

لازم است به این نکته توجه کنید که قبل از استفاده، ساقه‌های گل‌ها را به اندازه ای مناسب کوتاه کنید و قسمت پایینی آن‌ را به صورت اُریب برش بدهید تا آب به راحتی جذب آن شود.

آبیاری: 

به این نکته توجه کنید که گل‌ها به خوبی آبیاری شوند و مطمئن شوید که اسفنج یا ظرف حاوی آب به اندازه کافی مرطوب است.

نحوه محافظت از گل‌ها: 

در طول مراسم، گل‌ها را در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید و همچنین شیطنت های کودکان نگهداری کنید.

در روز مراسم:

همچنین در روز مراسم عروسی نیاز است مواردی را رعایت کنید که در زیر به این موارد خواهیم پرداخت:

محافظت در برابر گرما و سرما: 

در روزهای گرم، از قرار دادن ماشین عروس گل آرایی شده، در معرض نور مستقیم و شدید خورشید و یا حتی در زمستان، در معرض بارش برف و سرمای زمستان خودداری کنید.

آبیاری مجدد گلها: 

در صورت امکان، در طول برگزاری مراسم عروسی، گل‌ها ماشین عروس را مجدداً آبیاری و به آن رسیدگی کنید.

حفاظت در برابر باد: 

چنانچه باد شدیدی می‌وزد، از سرعت زیاد، خودداری کنید تا آرایش گل های تزئین شده از بین نرود.

استفاده از اسفنج گل‌آرایی مرغوب برای دوام بیشتر: 

برای ثابت نگه داشتن گل‌ها شخص گل آرا می بایست از اسفنج های وارداتی و مرغوب گل‌آرایی استفاده نماید. در همین راستا میبایست اسفنج را به خوبی خیس کرده و گل‌ها را در آن قرار دهد. (این وظیفه شخص گل آرا است و لازم است شما نیز بر این امر نظارت داشته باشید.

استفاده از اسپری آب جهت جلوگیری از پژمردگی: 

در طول مراسم، بهتر است همواره از اسپری آب برای حفظ رطوبت گل‌ها استفاده شود.

مشاوره با گل‌آرا: 

از آنجایی که شخص گل آرا میداند از چه گل هایی برای تزئین، استفاده کرده، بهترین ایده این است قبل از مراسم، با ایشان مشورت کنید تا بهترین راهکارها را برای نگهداری از گل‌های ماشین عروس را در اختیار شما قرار دهد.

با رعایت نکات ذکر شده فوق، گل‌های ماشین عروس شما در طول مراسم تازه، مرطوب و زیبا باقی خواهند ماند و زیبایی روز عروسی شما را دو چندان خواهد کرد.قیمت گل ماشین عروس و عوامل موثر بر آن

نکات و توصیه های مهم

  • قبل از انتخاب گل فروشی حتما از شهرت، تجربه و سابقه آنان مطمئن شوید و چنانچه فرصت کمی دارید، پیشنهاد ما گل آرایی سیار در تهران است.
  • موکدا از گل فروشی بخواهید تا نمونه طرح ها و کارهایش را به شما نشان دهد.
  • در هنگام عقد قرارداد، تمامی موارد و جزئیات مهم، از جمله نوع گل، نوع طراحی، قیمت گل ماشین عروس و همچنین مدت زمان تحویل را به صورت دقیق مشخص نمایید.
  • همچنین در روز عروسی، بهتر است چندین ساعت قبل از شروع مراسم عروسی، گل آرایی ماشین عروس انجام شده باشد. (این مدت زمان نه خیلی زود باشد که گل ها دچار پلاسیدگی شوند، نه خیلی دیر باشد که به شما استرس وارد شود)
  • برای صرفه جویی در هزینه گل آرایی ماشین عروس، حتما از گل‌های فصلی و حتی مصنوعی در کنار گل‌های طبیعی استفاده نمایید.
  • همچنین در صورتی که بودجه شما کم است، با انتخاب طراحی ساده‌تر از گل آرایی، در هزینه تزیین ماشین عروس صرفه‌جویی کنید.

سخن آخر

گل آرایی ماشین عروس، یکی از بخش‌های جذاب و خاطره‌انگیز مراسم ازدواج است. با انتخاب درست و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توانید هزینه تزیین ماشین عروسی زیبا و منطبق بر علایق و سلایق خود را داشته باشید.

توجه: 

توجه داشته باشید که بازه قیمتی گل آرایی در تهران که ما در این محتوا، تقریبی بوده و ممکن است در برهه زمان های گوناگون، متفاوت و در انواع گل فروشی‌ها متفاوت نیز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر