پایگاه خبری هامپوئیل
0

فیلم «اتل متل یه کودک» به جمع نیمه‌نهایی جشنواره فیلم لبنان پیوست

فیلم «اتل متل یه کودک» به جمع نیمه‌نهایی جشنواره فیلم لبنان پیوست
بازدید 9

مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه اعلام کرد که فیلم کوتاه «اتل متل یه کودک»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سجاد رفیعی، یکی از اعضای این انجمن، به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای بیروت لبنان با نام «رسالت» راه یافته است.

حسن توفیق در گفت‌وگویی با پایگاه خبری هامپوئیل، اظهار داشت: این فیلم داستان دختری معصوم را روایت می‌کند که دغدغه آزادی فلسطین اشغالی را در ذهن دارد.

وی افزود: این کودک به حدی با کودکان فلسطینی همزادپنداری کرده که هنگام خواب به جای عروسک، سنگی در دست می‌گیرد.

توفیق همچنین به جزئیات دیگر فیلم اشاره کرد و گفت: الیسا اژدری به عنوان بازیگر در این اثر حضور دارد و میلاد ابراهیمی مسئول صدابرداری و عکاسی و آذر قاسمی طراح صحنه و لباس فیلم هستند.

وی ادامه داد: پریسا دارابی گریمور این فیلم بوده و خود توفیق نیز به عنوان فیلمبردار در پروژه فعالیت داشته است. این فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در فرمت ۴K تولید شده است.

مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه در پایان خاطرنشان کرد که «اتل متل یه کودک» پیش از این به هفتمین جشنواره بین‌المللی «نذرا» در فلسطین و همچنین جشنواره‌ای در پادوا ایتالیا نیز راه پیدا کرده بود.

جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای لبنان و هدف آن

توفیق ادامه داد که جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای لبنان در نخستین سال برگزاری خود قرار دارد و هدف آن ایجاد تغییرات مثبت در جوامع از طریق فراهم کردن فرصت برای افراد با استعداد به منظور بیان ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان درباره موضوعات مهم و تبادل فرهنگی از طریق فیلم است.

موفقیت دانش‌آموز مراغه‌ای در جشنواره «امید فردا»

مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه اعلام کرد که آیلین محمودزاده، نوجوان فیلمساز این انجمن و دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان «ادیب فرزانه»، در چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور با نام «امید فردا» درخشش چشمگیری داشت و با فیلم کوتاه «تحفه» موفق به کسب رتبه برتر کشوری و لوح تندیس این جشنواره شد.

توفیق همچنین بیان کرد که محمودزاده پیش از این نیز با همین فیلم موفق به دریافت تندیس زرین و دیپلم افتخار از پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران شده بود.

دفتر انجمن سینمای جوانان در مراغه یکی از نخستین دفاتر این انجمن در ایران است و به عنوان دومین دفتر در آذربایجان‌شرقی پس از تبریز شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر