با افزایش اخیر تعرفههای واردات محصولات چینی به ایالات متحده، فروشندگان چینی فعال در پلتفرم آمازون اعلام کردهاند که در صورت ادامه این روند، مجبور خواهند شد یا قیمت محصولاتشان را افزایش دهند و یا بازار آمریکا را ترک کنند.
به گزارش پایگه خبری هامپوئیل به نقل از رویترز، رئیس اتحادیه بزرگترین تجارت الکترونیک چین و فروشندگان آمازون در این کشور اظهار کردهاند که افزایش چشمگیر مالیات بر واردات کالاهای چینی به آمریکا، فشار زیادی بر شرکتهای چینی وارد کرده است. این شرکتها به طور جدی در حال ارزیابی گزینههایی چون افزایش قیمت محصولات یا خروج از بازار آمریکا هستند.
دولت ترامپ اخیراً اعلام کرده است که تعرفههای واردات محصولات چینی از ۱۰۴ درصد به ۱۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، که این تصمیم احتمالاً باعث تشدید تنشها بین دو اقتصاد بزرگ دنیا میشود.
وانگ شین، رئیس اتحادیه Cross-Border E-Commerce شنژن که نماینده بیش از سه هزار فروشنده آمازون است، در این رابطه گفت: “این تنها مسئله مالیات نیست، بلکه کل ساختار هزینهها به هم ریخته است. ادامه فعالیت در بازار آمریکا به مراتب دشوارتر شده است.”
وی افزود که افزایش تعرفهها ممکن است مشکلاتی مانند تأخیر در ارسال محمولهها و افزایش هزینههای لجستیکی ایجاد کند. او این وضعیت را برای افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک بینالمللی فعال هستند، یک ضربه جدی و بیسابقه دانست.
برخی از فروشندگان چینی تصمیم دارند قیمتهای محصولاتشان را در بازار آمریکا افزایش دهند، در حالی که دیگران به دنبال گسترش فعالیت خود در بازارهای جدید و جستجوی فرصتهای جدید تجاری هستند.
شهر شنژن در چین که محل فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار کسبوکار آمازون است، سالانه بیش از ۳۵ میلیارد دلار درآمدزایی دارد و حدود نیمی از فروشندگان آمازون در چین مستقر هستند. همچنین، چین به عنوان مرکز بسیاری از کارخانههای پلتفرمهای تجارت الکترونیک بزرگ مانند شین و تمو شناخته میشود.
نظرات کاربران