پایگاه خبری هامپوئیل
0

فراخوان جشنواره بزرگداشت حکیم فردوسی

فراخوان جشنواره بزرگداشت حکیم فردوسی
بازدید 11

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراخوان اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی» را منتشر کرد.

این جشنواره که با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن ایرانشناسی، انجمن شاهنامه‌پژوهی، و بنیاد فردوسی شاخه توس برگزار می‌شود، قرار است در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار شود.

در برگزاری این جشنواره، انجمن مهر تاکستان شاهنامه‌خوانان، موسسه فرهنگی هنری کانون شاهنامه فردوسی توس، موسسه فرهنگی هنری خردسرای فردوسی، و موسسه فرهنگی هنری گنجینه خرد گچساران نیز مشارکت دارند.

این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال و در چهار رشته شاهنامه‌خوانی، نقالی، تصویرسازی، و متون مکتوب برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند به زبان‌های فارسی، کردی، ترکی، عربی، پشتو و سایر زبان‌ها و گویش‌های ایرانی در رشته‌های شاهنامه‌خوانی و نقالی شرکت کنند.

طبق این فراخوان، مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ تعیین شده است.

فراخوان جشنواره بزرگداشت حکیم فردوسی

این جشنواره بر اساس راهبردهای محتوایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده و بر تأکید بر مؤلفه‌های هویت ایرانی–اسلامی با محوریت میراث تمدنی، مشاهیر و مفاخر ایرانی و اسلامی تمرکز دارد.

برگزاری این جشنواره مجازی به منظور حفظ و تقویت اصالت زبان فارسی، که به عنوان یکی از ارکان هویت ملی و فرهنگی ایران و زبان دوم عالم اسلام محسوب می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در بستر ارتباطات و رسانه‌های الکترونیک صورت می‌گیرد.

هدف اصلی جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» افزایش امید، ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی، ارتقای مهارت‌های زندگی، آشنایی کودکان و نوجوانان با هویت ملی خود و همچنین کشف و پرورش استعدادهای شاهنامه‌خوانی، نقالی و تصویرسازی است.

علاقه‌مندان در رشته‌های شاهنامه‌خوانی و نقالی باید روایت‌های اجرایی خود را بر اساس سرفصل‌های مشخص شده در فراخوان ارائه دهند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر