پایگاه خبری هامپوئیل
0

عنوان رسمی آواتار 3 مشخص شد: آتش و خاکستر

عنوان رسمی آواتار 3 مشخص شد: آتش و خاکستر
بازدید 19

فیلم سینمایی «آواتار ۳» با عنوان «آتش و خاکستر» اکران می‌شود.

جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌های «آواتار»، به همراه بازیگران اصلی، زویی سالدانا و سم ورتینگتون، دیروز (جمعه) در نمایشگاه D23 برای اولین بار نام رسمی سومین فیلم از مجموعه «آواتار» را اعلام کردند. این فیلم با عنوان «آواتار: آتش و خاکستر» به زودی به سینماها خواهد آمد.

به نقل از ورایتی و خبرگزاری مهر، هرچند کامرون هیچ بخش از فیلم جدید را به نمایش نگذاشت، اما تصاویری از هنرهای مفهومی آن را معرفی کرد. یکی از این تصاویر، نیتیری (با بازی سالدانا) را نشان می‌دهد که بر یک کشتی هوایی عظیم سوار است. همچنین، تصویری از مردم خاکستر که پوشیده از دوده و مانند ارواح در اطراف یک گودال آتش در حال چرخش هستند، به نمایش درآمد.

کامرون اشاره کرد که در این فیلم، جهان پاندورا به شیوه‌ای بی‌سابقه به تصویر کشیده می‌شود و از آن به عنوان یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و بصری با تاثیرات عاطفی بی‌نظیر یاد کرد. او افزود که در «آتش و خاکستر»، شخصیت‌های محبوب داستان با چالش‌های جدیدی روبه‌رو خواهند شد.

فیلم «آتش و خاکستر» هم‌زمان با «آواتار: راه آب» که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، ساخته شده است. «راه آب» به جنگ میان انسان‌ها و ناوی‌ها می‌پرداخت و بازگشت اداره توسعه منابع به قمر پاندورا را به تصویر می‌کشید. در پایان آن فیلم، خانواده جیک سالی (با بازی ورتینگتون) و نیتیری (با بازی سالدانا) با موفقیت از قبیله آبزی متکاینا و تولکون‌های نهنگ‌مانند محافظت می‌کنند، اما پسر بزرگ خود را در این نبرد از دست می‌دهند.

داستان «آتش و خاکستر» ادامه این ماجراها را دنبال می‌کند، جایی که جیک و نیتیری با مردم خاکستر روبه‌رو می‌شوند، که به گفته کامرون، این قبیله بیشتر از دیگران به سمت قدرت‌طلبی پیش می‌روند.

کامرون اشاره کرد که در فیلم سوم «آواتار»، شخصیت‌های جدیدی معرفی می‌شوند که یکی از آنها ممکن است به شدت مورد علاقه مخاطبان قرار گیرد یا برعکس، باعث نفرت آنها شود.

اونا چاپلین، بازیگر سریال «بازی تاج و تخت»، در این فیلم نقش رهبر مردم خاکستر را ایفا می‌کند و بازیگران دیگری چون دیوید تیولیس و میشل یئو نیز در این اثر حضور دارند.

علاوه بر سم ورتینگتون و زویی سالدانا، بازیگرانی همچون سیگورنی ویور، استفن لانگ، کیت وینسلت، کلیف کورتیس، بریتانیا دالتون، جک شمپیون، ترینیتی جو لی بلیس، بیلی باس، جوئل دیوید مور، ادی فالکو و دیلیپ رائو نیز از قسمت‌های قبلی در این فیلم بازگشته‌اند.

فیلمنامه‌های «راه آب» و «آتش و خاکستر» هر دو توسط کامرون، ریک یافا و آماندا سیلور نوشته شده‌اند. این دو فیلم در ابتدا قرار بود یک اثر واحد باشند، اما کامرون در نهایت تصمیم گرفت که داستان را در دو فیلم جداگانه روایت کند.

کامرون تمامی فیلم‌های «آواتار» را به همراه شریک قدیمی خود، جان لاندو، ساخته است. لاندو که چندی پیش در ۶۳ سالگی به دلیل سرطان درگذشت، از سوی کامرون به عنوان همکاری یاد شد که نه با قدرت، بلکه با شور و اشتیاق، پروژه‌های بزرگی را به ثمر رساند.

کامرون افزود: “من یک دوست عزیز و نزدیکترین همکار ۳۱ ساله‌ام را از دست داده‌ام.”

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر