پایگاه خبری هامپوئیل
0

عضو مجلس خبرگان: خبرنگاران باید اهل مطالعه، تحقیق و تعمق باشند

عضو مجلس خبرگان: خبرنگاران باید اهل مطالعه، تحقیق و تعمق باشند
بازدید 29

مراغه – ایرنا – آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، فعالیت خبرنگاری را وظیفه‌ای مهم و رسالتی حیاتی دانست و تأکید کرد که خبرنگاران باید به مطالعه، تحقیق و رعایت اخلاق حرفه‌ای پایبند باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله پورمحمدی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه مراغه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به اهمیت بالای خبرنگاری و اطلاع‌رسانی، گفت: این حوزه نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود.

وی با یادآوری این که در صورتی که ماجرای کربلا به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شد، شیعیان از حقیقت پیروزی خون بر شمشیر آگاه نمی‌شدند، افزود: امروز نیز خبرنگاران در غزه جان خود را در معرض خطر قرار داده و صدای مظلومیت مردم این منطقه را به جهانیان می‌رسانند.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۵ خبرنگار در غزه جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: این مقام والای اطلاع‌رسانی ایجاب می‌کند که خبرنگاران در حرفه خود تخصص و دقت کافی داشته باشند.

وی تاکید کرد که انتشار اخبار ناقص و با جمله‌بندی نادرست، به معنای کم‌اهمیت شمردن امر اطلاع‌رسانی است و افزود: خبرنگاران باید به کار خود ارزش قائل شوند و این مستلزم مطالعه و تحقیق است.

سرعت، دقت و صحت سه مولفه اساسی در اطلاع‌رسانی هستند و دقت نباید فدای سرعت شود؛ صحت باید در اولویت باشد زیرا یک خبر نادرست می‌تواند به شایعات بزرگ دامن بزند و اصلاح آن دشوار باشد.

امام جمعه مراغه امانتداری را یکی از اصول حرفه‌ای خبرنگاری دانست و اظهار کرد: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کار ضروری است، اما در اطلاع‌رسانی که به افکار عمومی مربوط می‌شود، بسیار حیاتی است.

وی همچنین به یاد شهدای خبرنگار از جمله شهید محمود صارمی اشاره کرد و گفت: خبرنگاری نیاز به ایثار و فداکاری دارد و از همه اصحاب رسانه بابت انعکاس اخبار منطقه تقدیر می‌کنم.

آیت‌الله پورمحمدی از مسئولان محلی مراغه نیز خواست تا پذیرای نقد باشند و افزود: نقد باید به عنوان بخشی از فرآیند کار تلقی شود و نباید به مچ‌گیری تبدیل شود.

بر اساس گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، در حال حاضر ۱۷ نشریه کاغذی، پنج نمایندگی و ۲۱ رسانه الکترونیکی و پایگاه خبری در مراغه فعال هستند.

گفتنی است، آیت‌الله پورمحمدی هرساله پیش‌قدم در برگزاری جلسه‌ای برای بزرگداشت شهدای رسانه و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر