پایگاه خبری هامپوئیل
0

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از طرح‌های گردشگری در مراغه

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های گردشگری مراغه
بازدید 10

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد که ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های گردشگری در مراغه اختصاص یافته است. حمزه‌زاده در جلسه رفع موانع گردشگری مراغه تأکید کرد که طرح‌های گردشگری غار هامپوئیل و دره گشایش به تصویب رسیده و قرار است به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری واگذار شوند.

وی با اشاره به اهمیت این مناطق به عنوان نمونه‌های گردشگری به مساحت ۵ هزار هکتار، خاطرنشان کرد که هرگونه صدور مجوز برای برداشت معدن در این مناطق مغایر با مصوبات و برنامه‌های توسعه گردشگری کشور است.

حمزه‌زاده همچنین تأکید کرد که مراغه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری و کشاورزی برخوردار است و زمینه‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری دارد.

در این جلسه، موسوی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی در مراغه، بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد. وی توسعه واحدهای بوم‌گردی، ایجاد امکانات رفاهی در کنار چشمه‌های آب‌درمانی، و سرمایه‌گذاری در حاشیه سد علویان را از جمله اولویت‌های اصلی برای رونق گردشگری این شهرستان دانست.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر