پایگاه خبری هامپوئیل
0

صدور ۱۱ مجوز گردشگری در آذربایجان‌شرقی؛ سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان

صدور ۱۱ مجوز گردشگری در آذربایجان‌شرقی؛ سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان
بازدید 12

کیومرث کریمی، معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، از صدور ۱۱ موافقت اصولی جدید به ارزش هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر در حوزه تأسیسات گردشگری استان خبر داد. همچنین، در این جلسه، تمدید موافقت اصولی یکی از طرح‌های تأسیسات گردشگری نیز به تصویب رسید.

به‌گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، کریمی در جلسه کمیته سرمایه‌گذاری که امروز، چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تأکید کرد که صدور این موافقت‌نامه‌ها نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری استان دارد. وی افزود: پروژه‌های جدید و تمدید شده شامل تأسیسات گردشگری و مجتمع‌های پذیرایی-رفاهی هستند که با سرمایه‌گذاری کلان و اشتغالزایی مستقیم، به رشد گردشگری در آذربایجان‌شرقی کمک خواهند کرد.

کیومرث کریمی، معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، در ادامه جلسه اعلام کرد که با صدور موافقت اصولی برای چهار مجتمع گردشگری، چهار سفره‌خانه سنتی، دو هتل و یک اقامتگاه سنتی در استان موافقت شده است. همچنین، در پایان جلسه، تمدید موافقت اصولی برای یک واحد مجتمع گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر به تصویب رسید.

وی افزود: این موافقت‌های اصولی شامل طرح‌هایی از شهرستان‌های اهر، تبریز، جلفا، خداآفرین، شبستر، مراغه، ملکان و هریس هستند که در مناطق شهری، برون‌شهری، روستایی و محورهای جاده‌ای توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی خواهند شد. معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کریمی تصریح کرد: مجموع سرمایه‌گذاری برای ۱۱ طرح موافقت‌نامه صادر شده، هزار میلیارد تومان است که با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر همراه خواهد بود. همچنین، برای تمدید موافقت اصولی یک طرح، ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر پیش‌بینی شده است. بدین ترتیب، مجموع این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۴۱۵ نفر، به رشد و توسعه صنعت گردشگری استان کمک خواهد کرد و به عنوان یک اتفاق مهم در این حوزه به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر