پایگاه خبری هامپوئیل
0

شهره سلطانی پس از ۸ سال، کارگردانی دو نمایش جدید را بر عهده گرفت

شهره سلطانی پس از ۸ سال، کارگردانی دو نمایش جدید را بر عهده گرفت
بازدید 20

شهره سلطانی بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون بعد از هشت تازه‎‌ترین نمایش خود به نام «من و گربه‌ی پری» را در مقام کارگردان به صحنه خواهد برد.

شهره سلطانی، بازیگر و کارگردان برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون، در شهریورماه سال جاری جدیدترین نمایش خود با عنوان «من و گربه‌ی پری» را به صحنه خواهد برد. این نمایش که به نویسندگی سیمین امیریان و کارگردانی شهره سلطانی تهیه شده است، در شهریورماه ۱۴۰۳ روی صحنه خواهد رفت.

شهره سلطانی، علاوه بر بازی در آثار نمایشی متعدد، در سال‌های گذشته به عنوان کارگردان نیز فعالیت‌هایی در حوزه تئاتر داشته است. از جمله تجربیات کارگردانی او می‌توان به نمایش «پینوکیا» در سال ۱۳۹۴ در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و «شعبده و طلسم» در سال ۱۳۷۶ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد.

نمایش «من و گربه‌ی پری» یکی از تازه‌ترین آثار سلطانی در عرصه کارگردانی تئاتر است که به گفته خودش، با روایتی متفاوت و کمتر دیده‌شده در تئاتر به مخاطبان ارائه خواهد شد.

شهره سلطانی به عنوان یکی از چهره‌های فعال در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، در سال‌های اخیر در چندین نمایش مختلف به کارگردانی هنرمندان برجسته‌ای مانند سیاوش تهمورث، رضا کرم رضایی، منیژه محامدی، اصغر فرهادی، حمید امجد و دیگران نقش‌آفرینی کرده است. او همچنین در دو دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای بازی در نمایش‌های «مرد نیک»، «روز از نو» و «معرکه در معرکه» موفق به دریافت جایزه بازیگری برتر شده است.

تجربیات بازیگری سلطانی در تئاتر شامل آثاری چون «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش تهمورث، «سوگ مضحکه آدم» به کارگردانی رضا کرم رضایی، «ت مثل تئاتر» به کارگردانی رضا فیاضی، «درج مشکین» به کارگردانی شارمین میمندی نژاد، «قطار ارواح» به کارگردانی رضا کرم رضایی، «نقل قول عاشقان» به کارگردانی سیاوش تهمورث، «روز از نو» به کارگردانی منیژه محامدی، «آخرین قهرمانان زمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «مسأله‌ای نیست» به کارگردانی منیژه محامدی، «پستوخانه» به کارگردانی حمید امجد، «باغ شب‌نمای ما» به کارگردانی هادی مرزبان و بسیاری دیگر از آثار است.

شهره سلطانی پس از ۸ سال، کارگردانی دو نمایش جدید را بر عهده گرفت

در تماشاخانه‌ی ایرانشهر؛ «ورق‌الخیال» و «ترور» به صحنه می‌روند

از ۲۸ مردادماه، دو نمایش «ورق‌الخیال» به کارگردانی اسماعیل گرجی و «ترور» به کارگردانی ابراهیم امینی در تماشاخانه‌ی ایرانشهر به روی صحنه خواهند رفت.

نمایش «ورق‌الخیال» که به نویسندگی محمدصادق گلچین عارفی و کارگردانی اسماعیل گرجی ساخته شده، با تهیه‌کنندگی آزاده صمدی از روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان اجرا خواهد شد. همچنین، نمایش «ترور» نوشته‌ی فردیناند فون شیراخ و کارگردانی ابراهیم امینی، به تهیه‌کنندگی علی محمد حسام‌فر، از ۲۸ مردادماه ساعت ۲۱:۱۵ در سالن استاد ناظرزاده‌ی کرمانی به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش «ورق‌الخیال» شامل عبدالحمید گودرزی، علی محمودی، اسماعیل گرجی، محمدصادق گلچین عارفی و ایمان صیاد برهانی هستند.

بازیگران نمایش «ترور» (به ترتیب ورود به صحنه) عبارتند از مهدی پاکدل، وحید رهبانی، مینو شریفی، علی محمد حسام‌فر، علی باقری و الهام نامی.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر