پایگاه خبری هامپوئیل
0

شدید روند کاهشی قیمت در انتظار بازار دلار؟

بازدید 20

شدید روند کاهشی قیمت در انتظار بازار دلار؟

بازار ارز و سکه در انتهای هفته با پیش‌خور کردن خبر سخنرانی سید حسن نصرالله افزایشی شدند و پس از مواضع نسبتا معتدل دبیر کل حزب الله در روز جمعه رو به کاهش رفتند.

قیمت دلار هرات در انتهای هفته گذشته و در روز پنجشنبه با افزایش از محدوده مقاومت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و به مرز کانال ۵۲ هزار تومان رسید. اما پس از سخنرانی سید حسن نصرالله در پشت خط جمعه با کاهش در ۵۱ هزار و ۵۴۰ تومان کار خود را به پایان رساند. قیمت تتر که در انتهای هفته تا مرز ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفته بود در روز جمعه با کاهش به حوالی ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

همچنین در روز جمعه خبر تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا نیز در بازار دست به دست می‌شد. مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران با رای محکم هر دو حزب تصویب کرد. این تحریم‌ها شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی می‌شود که نفت صادراتی ایران را در نقض تحریم‌های آمریکا فرآوری می‌کنند. البته این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون باید به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

همچنین گفته می‌شود در روز شنبه وزیران خارجه عربستان، امارات، قطر، مصر و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) دیدار خواهند کرد. اگر نتیجه این دیدار مثبت تلقی شود می‌تواند کاهش بازار را بیشتر کند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند پس از رسیدن قیمت دلار هرات به مرز کانال ۵۲ هزار تومان، بازار وارد اصلاح زمانی خواهد شد. آن‌ها می‌گویند در این اصلاحات احتمال نوسان رفتی برگشتی قیمت دلار برای خروج خریدار و فروشنده وجود دارد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز نتواند به بالای محدوده مقاومتی ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان برود کاهش در بازار بیشتر خواهد شد. اولین ناحیه حمایتی ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان و مرز حمایتی بعدی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. بازار ارز بین ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان خواهد داد تا قیمت درهم تکلیف ادامه روند را مشخص کند.

منبع خبر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر