پایگاه خبری هامپوئیل
0

سپک‌تاکرا، هدیه مراغه به آذربایجان

سپک‌تاکرا، هدیه مراغه به آذربایجان
بازدید 24

مراغه – ایرنا – رئیس انجمن سپک‌تاکرا ایران اعلام کرد که «غلامرضا عبدی»، مربی برجسته مراغه‌ای و سرپرست تیم ملی زیر ۱۸ سال سپک‌تاکرا، به عنوان نماینده انجمن برای توسعه این رشته ورزشی در جمهوری آذربایجان اعزام شده است.

«سهراب آزاد»، رئیس فدراسیون سپک‌تاکرا آسیای میانه، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای با حضور نماینده ایران به امضا رسید که بر اساس آن، با همکاری باشگاه ورزشی «آلیانس» در باکو، سپک‌تاکرا در جمهوری آذربایجان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این فعالیت‌ها فقط به آسیای میانه محدود نمی‌شود و توسعه این رشته ورزشی در برخی کشورهای همسایه نیز در دستور کار قرار دارد. پیش از این، سپک‌تاکرا با حضور نمایندگان ایران در کشورهایی مانند عراق، ترکیه و برخی دیگر از همسایگان راه‌اندازی شده است.

در همین زمینه، «غلامرضا عبدی» نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تیم سپک‌تاکرای جمهوری آذربایجان پس از راه‌اندازی، برای نخستین‌بار به منظور شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی که به میزبانی «کامرون» برگزار می‌شود، آماده خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در مهر سال آینده، مسابقات جهانی سپک‌تاکرا در «بانکوک» تایلند برگزار خواهد شد و تیم جمهوری آذربایجان نیز در این رویداد ورزشی حضور خواهد یافت.

عبدی در ادامه به وضعیت سپک‌تاکرا در مراغه اشاره کرد و گفت: تیم سپک‌تاکرا ساحلی مراغه، به عنوان نماینده استان آذربایجان شرقی، از ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه در مسابقات آزاد کشور به میزبانی بندر انزلی شرکت خواهد کرد. از مراغه، ۶ بازیکن، ۲ مربی، یک سرپرست و ۲ داور برای حضور در این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سپک‌تاکرا یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های جنوب شرقی آسیاست که بیش از ۴۲ کشور عضو فدراسیون بین‌المللی آن هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر